Javítás és felújítás INGYENES oda-vissza szállítással az egész országban!*

Tudástár

Kormánymű és szervószivattyú tudástár. Tudjon meg többet gépjárművéről, találja meg megfelelő szolgáltatást a Szervorkomanyjavitas.hu-n.

FONTOS!

Ezt mindenképpen vegye figyelembe, mielőtt kormánymű felújító céget választ!

Mostanában megszaporodtak, a hozzánk érkező más cégeknél már sajnos csalódott ügyfelek. Ezek az ügyfelek sajnos porul jártak, és több tízezer, (akár százezer forintot) is buktak, mert nem voltak elég körültekintőek. Ezért ha Ön kormánymű felújítás előtt van, mindenképpen szánjon rá 5 percet, hogy ezt az összehasonlítást elolvassa, mielőtt belekezd a felújításba! Ezeket mindenképpen kérdezze meg egy felújító cégtől mielőtt döntést hoz!

Ezt várhatja el egy korrekt kormánymű felújító cégtől:

Valóban kicserélik az ÖSSZES tömítést. Hisz Ön komplett felújítást fizeti ki!

A gyárival megegyező alkatrészeket használ. Ami drágább, de biztosan jó lesz. (Német, Angol, Amerikai gyártmányok.)

A gyárival megegyező alkatrészeket használ. Ami drágább, de biztosan jó lesz. (Német, Angol, Amerikai gyártmányok.)

A számla kérdése. Ha Ön kap számlát, a garanciát biztosan fogja tudni érvényesíteni. Ha Ön nem kap számlát a munkáról, csak a felújító cég jó szándékában bízhat, hogy valóban tudja-e érvényesíteni a garanciális igényét. (Sajnos hetente jönnek hozzánk ilyen problémával ügyfelek.)

Porvédő Gumiharang! Egy korrekt cég biztosít teljesen új porvédő gumiharangot a felújítás mellé. Pár ezer forint, de biztosítja hogy a szennyeződés ne “egye el” újra a frissen felújított kormányművet. (Egy drága felújítás oka legtöbb esetben az elhasználódott gumiharangokból adódik. Bemegy a szennyeződés, és tönkreteszi a tömítéseket. )

Egy korrekt cég mögött mindig tudni hogy milyen EMBER van. A weboldalon, az emberek a saját arcukkal és becsületükkel vállalják a felelősséget. Egy korrekt cég vállalja hogy nyilvánosan lehessen róluk visszajelzést írni. (Pl. Google és Facebook) . Továbbá ha egy cég megtalálható a Google organikus (nem fizetett) találatai között az első pár találatban, az biztosan azt jelenti hogy a cég hosszú idő óta, tartósan működik. (Jelen esetben például: kormánymű javítás, kormánymű felújítás, szervoszivattyú javítás kulcsszavakra) Ezt mindig érdemes ellenőrizni.

Ezeket mindenképpen kérdezze meg egy cégtől felújítás előtt:

Tényleg MINDEN tömítés ki lesz cserélve? Sajnos ez nehezen utánakövethető, de van hogy csak azt cserélik ki amit nagyon muszáj. Ez legtöbb esetben a korai garanciális problémáknál derül ki.

Milyen alkatrészek kerülnek be a felújítás során. Sajnos rendszeresen találkozunk hozzánk került, már javított alkatrészekben, olcsó utánagyártott alkatrészekkel. Ami okozója az újrajavításnak.

Az feltüntet ár számlás ár? Sokszor hallani, hogy csak utólag derül ki, hogy a kiajánlott ár valójában számla nélkül értendő. Önnek azért fontos hogy számlát kapjon a javításról, hogy később tudja érvényesíteni az esetleges garanciális igényeit. Számla nélkül marad a reménykedés, hogy a szerelő is egyetért majd a problémánkkal.. (Mindig a számlás árakat hasonlítsa össze!)

Az ár ugye tartalmazza az új porvédő gumiharangokat is? Finoman szólva is meggondolatlanság, ha egy cég egy frissen felújított kormányműre visszateszi a régi használt porvédő gumiharangokat! Ezzel gyakorlatilag “beírta a naptárba a következő felújítás idejét.” Erre mindenképpen kérdezzen rá, hogy az Önnek ajánlott ár tartalmazza-e az új gumiharangokat, hisz egy kormánymű felújításhoz ez is jár!

Alaposan utána néztem kivel javíttatok? A cég megtalálható a Google-ben eredetileg is? Ha a weboldal csak az internetről leszedett képekkel van tele, az intő jel lehet. Ha egy cég a Google találati listáján csak a fizetett hirdetések között jelenik meg, megkérdőjelezhető hogy vajon hány éve foglalkozik a kormánymű felújítással, mielőtt szétszedi az Önét!

Tudástár

Mitől romlik el a kormánymű?

A kormánymű fogasléce elsősorban attól, ha a kormány összekötők belső tövénél levő gumiharangok meghibásodik, s itt beengedik a szennyeződést.

bővebben

+36-30/785-3479

1 év teljeskörű garancia

1 év teljeskörű garancia

Mi a számlás árainkat tüntettük fel! Nálunk biztos érvényes garancialevelet fog kapni! 12 hónap garanciát vállalunk korlátlan futás teljesítmény mellett.

100% minőségi garancia

100% Minőségi garancia

100% minőségi garanciát vállalunk! MINDEN kopó alkatrészt cserélünk gyári minőségre! A felújítás után, gyakorlatilag olyan lesz mint az új!

100% minőségi garancia

Ingyen szállítás

Egész országra kiterjedő INGYENES beszállítás, INGYENES bevizsgálás, INGYENES visszaszállítás, csak nálunk!

Kérjen ajánlatot másodpercek alatt!

Amennyiben javítható szervókormánya vagy kormányműve, 1-2 munkanapon belül felújítjuk. Csere esetén akár 1 munkanapon belül kiszállítjuk az új alkatrészt.

Segítség kell? Keresse szakértőinket!

1 Év garancia minden munkánkra, korlátlan km futás mellett!

Kormánymű felújítás előtte-utána

ingyenes

INGYENES szállítás*

MINDHÁROM TÍPUSÚ SZERVóKORMÁNY JAVÍTÁSÁVAL ÉS FELÚJÍTÁSÁVAL FOGLALKOZUNK, olvassa el tudástár leírásunkat:

Kormánymű felújítás első lépése

Hidraulikus szervószivattyú

Itt a motor által, ékszíjon keresztül hajtott szervo szivattyú, olaj nyomást pumpál a kormányműbe, és ez biztosítja a könnyített kormányzást. Talán ez a legkevésbé meghibásodásra hajlamos rendszer. Ez is van a legrégebb óta forgalomba. Ha egy hátrányt kellene megemlíteni, talán csak annyit tudnánk mondani, hogy a motor állandó terhelést kap ezáltal megnő a üzemanyag fogyasztás.

Kormánymű felújítás második lépése

Elektrohidraulikus szervószivattyú

Hasonlóan az előbbi szervo rendszerhez, itt is olajnyomás biztosítja a kormánymű könnyebb mozgatását. Csak itt a szervo olaj keringtetését egy elektromos villanymotor szolgálja ki. Előnye az előző hidraulikussal szemben, hogy nem terheli le a motort közvetlen. Kizárólag szükség esetén hajtja meg a szivattyút, illetve több lehetőséget biztosít egy hagyományos szervokormánnyal szemben. Például, hogy a vezérlő program segítségével a nyomaték, illetve a rásegítő erő az autó állapotának megfelelően szabályozható. A hátránya, hogy drágább maga az alkatrész, illetve drágább az elektrohidraulikus szervoszivattyúk felújítása is. Az elektronika miatt, sokkal könnyebb a meghibásodása is. Tipikusan a beázásból eredendő zárlat szokott lenni a hibája.

Kormánymű felújítás harmadik lépése

Elektromos szervókormány

A legújabb, legdrágább, és egyelőre legtöbb hibával rendelkező szervokormány rendszer. Kevesen gondolnák, hogy az első elektromos szervokormánnyal rendelkező autó nem prémium márka volt, hanem a Suzuki. Kezdetben a kisebb autókban használták, hogy az álló helyzeti kormányzást megkönnyítse. Mostanra viszont szinte az összes autóba már ezt a szervokormány rendszert használják. Előnye, hogy csak a tényleges kormányzás, irányváltoztatás idején használ energiát továbbá kisebb beépítési térfogatot és tömeget igényel, illetve, valamint nincs szükség hidraulika folyadékra. Illetve lehetővé tette az aktív kormányzást (aktív kormányművek), azaz a sebesség függő kormányzást. Hátránya, hogy drága maga az elektromos kormánymű, illetve nagyon drága a felújítása is.

Az elektromos kormánymű, nem össze tévesztendő, a kormány oszlop elektronikával,

ahol nem magára a kormányműre van felszerelve az elektronika, hanem a kormányoszlopra. Ebben az esetben egy hagyományos manuális kormányműről van szó, és a szervo hatást a kormányoszlopon elhelyezett elektromos motor biztosítja. A legtöbben talán a Fiat Punto City szervóját ismerik.

Küldhetjük a futárunkat a hibás alkatrészért?

Országos kormánymű javítás tudástár!

Silverstone.hu Kft – Soroksári út 48. – Malom Udvar

Tudástár a kormánygépről

A gépjármű kormányzását lehetővé tevő gépelem. Maga a fogasléces kormánymű 50-80 centiméter hosszúságú, de ha a műhely kiszerelés után rajta hagyja a kormánygömbfejeket, akkor hossza 120-180 centiméter. Súlya 6 és 18 kg között van, tehát viszonylag könnyű, autóval Ön is el tudja hozni központi szervizünkbe, de csak 1 szavába kerül, és autót küldünk az Ön által megadott címre. A kormánymű javítását 24 óra alatt el is végezzük.

Kormánymű és javítás árak

Egy gyári kormánymű ára 250 ezer-tól, akár 1 millió forintba is kerülhet. Ezzel szemben a kormánymű felújítás ára 55-85* ezer forintból megoldható, ami az új árának a töredéke, viszont a minősége közel ezzel megfelelő. Cégünk több éve működik a kormánymű javítás területén. Ez alatt az idő alatt sikerült sok márkaszervizzel kiépítenünk üzleti kapcsolatot, akik több szervízben végzik a kormányművek ki és beszerelését, de kormánymű hibák esetén velünk végeztetik el azok felújítását. Szakszerű javítás mellett sokkal olcsóbb a felújítás, mint a kormánymű cseréje, és biztonság illetve használhatóság szempontjából Ön ugyanazt kapja. Sokan az esetenként néhány ezer forinttal olcsóbb, bontott alkatrészekkel pótolják meghibásodott kormányművüket. Ezek a bevizsgálatlan, kétes állapotú alkatrészek balesetveszélyhez vezethetnek, plusz költségeket okozhatnak.

Hibák

Az egyik legfontosabb tudástár elem a hibák megfelelő felismerése. A leggyakoribb kormánymű hibák amikor nehéz, darabos, holtjáték van vagy kopogó hang hallatszik a kormánymű felől. FONTOS információ hogy a kormányzásban beállt változások, mint például a nehéz vagy darabos kormányzás, a nagy holtjáték és néha már a kopogó hang a gépkocsi biztonságos üzemeltetését veszélyeztethetik! A fent felsorol autómárkákon kívül a következő típusok kormányműveinek a felújításával is foglalkozunk. ACURA, ALEKO, ALFA ROMEO, ASTON MARTIN, AUSTIN, AUTOBIANCH, BERTONE, BUICK, CADILLAC, CHRYSLER, DACIA, DAIHATSU, DODGE, FERRARI, FIAT, GMC, HUMMER, INFINITI, INNOCENTI, ISUZU, IVECO, JAGUAR, JEEP, KAMAZ, KIA, LAMBORGHINI, LANCIA, LINCOLN, LOTUS, MAN, MARUTI, MASERATI, MINI, NISSAN, PONTIAC, RANGE ROVER, ROVER, SAAB, SEAT, SMART, SSANG YONG, SUBARU,  TOYOTA, TRIUMPH. Ezekkel kapcsolatos javításokkal is bátran kereshet minket. A kormánymű felújítást a Szbaóky Rezső utcától nem messze, a Soroksári út 48 szám alatt csináljuk.

Kormánymű különbségek

Fogasléces és golyósoros kormányművek között nagy különbség van. A normál személyautókat, illetve a 3,5 tonnánál kisebb teherautókat általában fogasléces kormányművel szerelik. A Silverstone.hu Kft (szervokormanyjavitas.hu) mind fogasléces kormányművek, mind a golyósoros kormányművek felújítását vállalja. A golyósoros kormányműveket a legtöbb esetben a 3,5 tonnánál nagyobb teherautókba, kamionokba, buszokba szerelik. Joggal merülhet fel a kérdés, hogy miért érdemes kormánymű felújítás végett minket keresnie? Több szempont is van. Az első például hogy nálunk biztosan számlát kap, ebből kifolyólag biztosan nem lesz probléma a garancia érvényesítésével. Másrészt több éve foglalkozunk ebben a formában fogasléces és golyósoros kormányművek javítással és az ehhez tartozó szervoszivattyúk felújításával is.  Újdonság hogy 2017 óta már elektromos kormányművek javításával és kereskedésével is foglalkozunk. Forduljon hozzánk bizalommal, garantáljuk hogy elégedett lesz.

Kormányszervó tudástár

A kormányszervó javítást áltában néhány tipikus hiba teszi szükségessé.  Ritkán, de az is előfordulhat hogy maró hatású folyadék vagy akár ablakmosó folyadék kerül a rendszerbe. Ami viszont gyakrabban előfordul, az hogy a futómű állítás után a kisebbik porvédő bilincs meghúzásának elmulasztják, és a fogasléc vizesedni kezd, ami megindítja a rozsdásodást.

Régi típusú kormányművek

A régebbi típusú kormányműveknél is 2 típust különböztetünk meg. Mechanikusat és szervokormánymű rendszerűt. A mechanikus kormánymű esetében a javítás olcsóbb mert jóval egyszerűbb a felújítás. A mechanikus kormánymű más jellegű technológia, ezért más típusú javítást is igényel. A felújítás során szétszedjük a kormányművet, alaposan megtisztítjuk, a futó és csatlakozó felületeket polírozzuk, a kormányműben lévő csapágyakat, perselyeket gyári minőségű újakra cseréljük. Majd következik az összeszerelés és beállítás. A folyamat végén megfelelő minőségű kenőanyaggal bekenjük a futófelületeket. A szervokormány javítása drágább, mert összetettebb a felépítése. A javítás ugyanúgy, mint az előbbi esetben szétszereléssel, tisztítással kezdődik, a futófelületek köszörülésével, polírozásával folytatódik. Ezután következik az összeszerelés, melynek folyamán tömítéseket, o-gyűrűket, csapágyat, perselyt cserélünk. Az összeszerelés után a próbapadi ellenőrzés következik, melynek folyamán le tudjuk ellenőrizni a kormánymű tömítettségét és a megfelelő működést.  A szervokormány javítás természetesen sokkal elterjedtebb.

Busz kormánymű tudástár

Buszok kormánymű javítását is vállaljuk. Ez úgy történik hogy, miután beérkezett szervizünkbe a  busz kormányművet, próbapadi vizsgálatnak vetjük alá, hogy megállapítsuk a hiba pontos okát.  Ez lehet folyás, akadás, vagy bármilyen elégtelen működés.Ezt követi maga a szerelés és tisztítás és a repedésvizsgálat. Ha szükséges a repedt alkatrészeket is cseréljük, majd összeszerelés után ismét próbapadra kerül az alkatrész, hogy meggyőződjünk az alkatrész hibátlan működéséről.

Silverstone.hu Kft – Soroksári út 48. – Malom Udvar

Nem csak busz, hanem kamion kormányművek felújításával is foglalkozunk. Rengeteg 3,5 tonna feletti gépjárművekkel keresnek fel minket. Profi csapatunk több évtizedes tapasztalattal rendelkeznek ezen a területen.!! A teherautók kormányművek hibái lehetnek az olajfolyás, akadás vagy akár a nagy holtjáték is. A legtöbb hiba javítható! Ezen járművek esetében a kormányzást golyósoros kormányművekkel, orbitmotorokkal vagy munkahengerekkel oldják meg. Csapatunk ismeri a kormányzási technika összes megoldásait, így bátran mondhatjuk hogy szinte az összes ismert típust képesek vagyunk felújítani. Azonban előfordulhat, ha olyan mértékű kopás, amit már sehogyan sem lehet gyári értékre vissza állítani. Ebben az esetben cseredarabot tudunk biztosítani raktárunkból. A kormánymű kiszerelést partner műhely hálózatunkban végezzük. A gyakorlatban ez úgy működik, ha Ön velünk szeretné kiszereltetni a hibás alkatrészt, csak megmondja, hogy Önnek mi lenne a legideálisabb helyszín, és máris ajánlunk Önnek egy Önhöz közel eső autószerelő műhelyt.

Kormánymű javítás menete

Sokan kérdezik hogy lehetséges-e, hogy csak a szükséges javítást csináljuk meg?  A válasz határozott nem! Egy időben csináltuk, de igazából az Ön érdekéből már csak komplett felújítást vállalunk. Tapasztalataink szerint, csak egy egyszerű javítás, amiben csak a sérült darabot cseréljük, nem bírják ki az 1 év futást. A garanciális probléma meg senkinek nem jó. Ha szétszedjük a kormányművet, akkor minden létező kopó – mozgó alkatrészt gyári minőségű újra cseréljük ki. Tovább a kormánymű biztonságtechnikai alkatrész! Itt szigorú engedélyek és szabályok mellett lehet csak javítani. Ha a kormányművet megfelelő technológiával újítják fel, akkor olyan lesz mint az új. Önnek ezzel többet nem lesz gondja! Tehát az Ön érdeke a komplett felújítás.  A megtisztított, megmunkált felületekre régi, használt tömítést, porvédőket nem teszünk vissza! Biztosak vagyunk abban, hogy Ön elégedett lesz.

A kormánymű hiba jelei több dolog is lehet, de talán mind közül a legnépszerűbb a kormánymű kopogás és a kormánymű olajfolyás.

Leggyakoribb kormányművek

A leggyakoribb a ZF Lenksysteme kormányművek, de hasonló népszerűségnek örvend a TRW vagy a ZF TRW kormánygépek is. A KOYO (JTEKT) főképp szervószivattyúk gyártásában jeleskedik. A Robert Bosch Automotive Lenksysteme termékeit pedig mind a két területen erősen jelen vannak.

Kormánymű javítás helyszínek

A kormányszervó javítást Budapest és egész Magyarország területén vállaljuk.
A fogasléces kormányművekben cseréljük a fogasléc tengely perselyét illetve a meghajtó fogaskerék tengely csapágyait, tömítéseit. A kormánymű felújítás során minden esetben cseréljük a kormányműben található összes perselyt, szimeringet illetve karmantyút és ‘o’- gyűrűket. A kormányműveket javítás után a felújítási protokoll szerint minden esetben nyomáspróbának vetjük alá

A régebbi fajta csigás kormányművek esetében, más néven a golyósoros kormányműveket is javítunk.

A fent felsorolt szerkezeti egységeknél természetesen az egyéb szükséges javításokat is elvégezzük.

Több éves tapasztalat és a legmodernebb berendezésink, minden szerénység nélkül a legütősebb párosítást jelentik.

A szervószivattyúknál minden esetben cseréljük típustól függően a golyós illetve siklócsapágyat, tűgörgős perselyt, tömítő gyűrűt és ‘o’- gyűrűket is!

Javítási módszerek

A tesztelő berendezéseink segítségével be tudjuk vizsgálni a mechanikusan és elektromosan vezérelt szivattyúkat is. Alapvetően két típusú szervószivattyút különböztetünk meg. A hidraulikus szervószivattyút (sokan az ékszíj tárcsás szervószivattyú néven ismerik) és az elektromos szervószivattyút.  (EHPS/EPHS). A szivattyúk leggyakoribb hibajelensége a tömítetlenségből adódó szivárgás, olajfolyás, amely csökkenti a hatékonyságot, valamint hangosabb működést és mechanikai sérülést okozhat. A felújítást a tömítéskészlet, csapágyak és más mechanikai alkatrészek komplett  újra való cseréjét jelenti. Az elektronikusan vezérelt szivattyúk esetében picit más a helyzet. Ott az elektromos alkatrészek is sérülhetnek ( elektromos vezérlő motor, elektromos szabályzó vagy akár a vezérlő panel). Ebben az esetben, miután elvégeztük a felújítás, utána minden esetben a szivattyúkat teljesítménytesztnek vetünk alá, amely üzemi körülményeket szimulálva vizsgálja a szivattyú valós teljesítményét. A gyári értékek beállítása után tudjuk vissza adni önöknek a felújított szervószivattyúkat.

Típus tudástár

Alapvetően minden típusú szivattyút javítunk, de természetesen mint mindenhol, itt vannak “sláger javítások”. Például a Skoda Fabia szervó hiba és a Renault Thalia kormánymű szervó hiba az ami messze magasan viszi a prímet. Hasonlóan mint a kormánymű területén a BMW típusok.

A legtöbb autó típust 3 fajta szervó rendszerrel szerelték. A tisztán hidraulikus rásegítés esetén a szivattyút a motor szíjjal hajtja, így csinál olajnyomást. Az elektrohidraulikus szervórásegítés esetén a szervószivattyú össze van építve egy villanymotorral, ez hajtja, így lesz olajnyomás. Az elektromos kormányművek esetében a villanymotor közvetlenül a kormányművet mozgatja, nincs olaj.  Ez utóbbi javítása meglehetősen bonyolult és drága folyamat, de már nagyok sok típusú javítható.

A Silverstone.hu Kft-ről

A Silverstone.hu Kft, melynek a székhelye Budapesten, a Soroksári úton, a Malom Udvar területén található, a legmagasabb színvonalon nyújtja a  szolgáltatásokat a kormánymű javítás és felújítás területén. Mint az élet minden más területein is, itt is a siker titka a jó csapatnak, azaz elsősorban professzionális szakember csapatnak köszönhető, akik a saját szakterületük legjobbjaiként vannak számon tartva, mind a kormánymű, mind a szervószivattyú javítás terén. Műhelyünk legmodernebb elvárásoknak eleget téve, lehetővé teszi, hogy a felújításokat 24-48 órán belül el tudjuk végezni.

A Silverstone.hu Kft több éves munkatapasztalattal végezi a szervokormányok, kormányszervó szivattyúk javítását. Némelyik kollégánk több mint 30 évnyi tapasztalattal és szakértelemmel rendelkezik. A kormánymű javítást országosan végezzük, összekötve az ingyenes hozzuk visszük szolgáltatásunkkal. A ki és beszerelést külsős autószerelő műhelyek végzik. Ezzel kapcsolatban érdeklődjön telefonon.

Birton Sándor
Silverstone.hu Kft.

Hol talál minket?

Címünk

1095 Budapest Soroksári Út 48.
Malom Udvar – Iroda és Raktárközpont

Cégadatok

Silverstone.hu Kft.
Adószám: 24677855-2-43
Cégjegyzékszám: 14 09 315761

Akik már megbíztak bennünk

Rólunk mondták