Kormánymű hiba? Itt a megoldás:
Ha ideje korán felismeri a kormánymű hibáját, több tízezer Ft-ot takaríthat meg!
- Folyik? Lóg? Kopog? Szorul?
VAN A MEGOLDÁS! +36 30 78 53 479
Hívja fel ingyenes szakértő kollégánkat.
- Ingyenes hibafeltárás.
INGYENES oda-vissza szállítás az egész országban!*
- 1-2 Munkanap alatt elkészül!
- Ajándék gumiharang a felújítás mellé
- 1 Év korlátlan km futás garancia minden munkánkra!!
Kérdése van? +36 30 78 53 479
Ha időben felismeri a kormánymű hibáját, sok pénzt takaríthat meg! Nézze meg mire kell figyelni:
Kormánymű hibajelenségek:
1. A leggyakoribb kormánymű hiba, mikor lóg vagy kopog a kormánymű.
A lógást vagy a kopogást valószínű a támasztópersely vagy csapágy kopása okozza. Ezen alkatrészek cseréjével orvosolható a probléma. Ha a kormánymű kopog, az szinte biztos, hogy csak teljes felújítási áron javítható. Itt a szét illetve az összeszerelésen kívül, a fenti alkatrészek ( támasztópersely és csapágy) cseréjével, kitisztításával, szimeringek cseréjével és újra zsírozás költségeivel kell számolnunk.
2. Szintén a leggyakoribb kormánymű hibajelenség, mikor a kormánymű folyik.
Ha a kormánymű folyik, a legkörültekintőbben kell eljárni. Sokan azt hiszik, hogy a folyást a szimering elhasználódása okozza, ami csak az esetek kis részében igaz. A fontos kérdés az, hogy a szimering miért ment tönkre? Mert a folyás csak a tünet. Az ok több dolog is lehet. A kormánymű porvédő harangjai alatt a tömítések minden kormánymozdulatnál a fémen csúsznak. Legtöbbször víz és por jut be ide, ami a tükörsima fémfelületet berozsdásítja. Ez a felület durva és karcos lesz. Ez elkoptatja a tömítéseket és kormánymű folyást okoz. A megoldás a felület megköszörülése / polírozása, majd a tömítések cseréje. A javítás ára attól is függ, hogy mennyire jutott be a rozsda a kormánymű belsejébe, így mennyi időt vesz igénybe a teljes felület feljavítása.
Hívjon fel, és segítünk:
Marcsi, Sándor, András
3. Kormánymű hiba, amikor menet közben, egyenes úton érezhető holtjátéka van a kormánynak.
Tehát amikor elmozdítjuk a volánt, az autó orra csak pici késéssel követi le a mozdulatunkat. Ez a kormánymű hiba utalhat arra hogy kopott kormánymű, utalhat arra hogy lógó csapágyak vannak, de sokszor a kormányösszekötő gömbcsuklóinak a hibája a valódi ok. De egészen egyszerűen lehet hogy csak a gumik nyomása nem optimális. Ezt azért mondjuk, hohy mielőtt túlságosan megijednénk, ellenőrizzük ezt is.
4. Másik kormánymű hiba, ha (főleg) alapjáraton, leginkább gyors tekerésnél ugrál a kezünk között a kormány.
Lehet hogy néha megszorul, néha megindul. Ebben az esetben nem biztos hogy a kormánymű hibás, lehet, hogy csak a csúszó ékszíj miatt van ez a jelenség, de ez utalhat a szervoszivattyú vagy a csőrendszerre is. Persze nem kizárt hogy a hibát mégiscsak a kormánymű okozza.
5. Kormánymű hiba az, mikor negyedfordulatonként felnehezedik, majd elkönnyül a kormány, mindegy mekkora gázt adunk.
Itt nagy valószínűséggel a kormánycsuklók hibásodtak meg..
6. Villanyszervós autók kormánymű hibája lehet a következő:
Alap esetben 60-80 km/h között kisebb rásegítést ad szervórendszer a kormányra. Amennyiben nagy sebességnél is nagyon könnyű tekerni a kormányt, és nem nehezedik be a kormány tekerési nehézsége, abban az esetben valószínűleg a kormánytengelyen lévő szögnyomaték-érzékelő kezdi beadni a törölközőt.
7. Van olyan kormánymű hiba, hogy elkezd morogni a kormány,
ezt már kézzel is észlelhető. Ez a hiba arra utal, hogy kontakthibás a szögnyomaték-érzékelő, és – mint a rádiónál a sercegő potméter – nagy elektromos csúcsokat lök a kormányszervó felé. De olyan is előfordul a potenciométer hibája miatt, hogy egyik irányba könnyebb tekerni a kormányt, mint a másikba. Ilyenkor azonnal szervizbe az autóval, ez bizonyos helyzetekben életveszélyes lehet.
8. Szintén mindennapos kormánymű hiba, amikor letilt az elektronika,
iszonyú nehéz lesz a kormány és figyelmeztető lámpa gyullad ki a műszerfalon. Akik nem érezték eddig az erre utaló jeleket, most biztos fogják. Itt már nem kérdés hogy azonnal szervizbe kell menni.
9. Csak balesetes autók kormányműveinél hiba, hogy beránt a kormány.
Ilyen normális kopás, fáradás miatt nem fordulhat elő. Ami a nagy szerencse hogy ez a kormánymű hiba leginkább lassú menetben, még inkább szinte álló helyzetben jön elő. De olyan is előfordulhat, hogy nagyobb sebességnél is rá tudja adni egy irányba a teljes rásegítést, az pedig egy felkészületlen, esetleg nem eléggé gyors reakciójú autóvezetőnek akár életveszélyes lehet.
10. Szintén sokszor előforduló kormánymű hiba, mikor szoros kormányzás,
nem tér vissza középre kanyar után a kormány. És nem feltétlen kell itt a régi tragacsokra gondolni. Nem ritkán előfordul olyan autó autó, amely új korától ilyen, annál csak a változást kell észrevenni az erőkben.
11. Mindennapos kormánymű hiba a kattogások, recsegések hallhatóak / érezhetőek a kormány tekerésekor.
12. Illetve utoljára, de nem utolsó sorban gyakori kormánymű hiba az is, amikor reggeli első indításnál elmarad a szervohatás.
Tehát először nehéz tekerni a kormányt, de aztán megjavul.
Milyen hibajelenségek esetén kell javíttatni a kormányművet?
- Ha a kormányzásnál a megszokottnál lényegesen nagyobb erőkifejtésre van szükség, a rásegítő résszel van gond.
- Kormánymű olajfolyás esetén olajfoltokat talál a jármű alatt, észleli, hogy a kormánymű olajtartáj olajszintje csökken.
- Ha megengedettnél nagyobb holtjáték – a jármű vezetése bizonytalanná válhat.
- Ha a kormánymű akadozik, valószínűleg a porvédő gumi sérülhetett, és a kormányműbe került szennyeződés korrodálhatta a fogaslécet illetve a csigát, csapágyakat.
Itt is, mint szinte mindenhol, a korai hibafelismerés nagyban csökkentheti a kormányművön keletkező hibákat. A “szörnyet könnyebb legyőzni mikor még kicsi”, szokták mondani.
Ebben az 1 perces videóban elmondom a kormánymű hiba kijavítás folyamatát!
5+1 SZEMPONT AMIT KÖTELEZŐ TUDNIA KORMÁNYMŰ FELÚJÍTÁS ELŐTT
Ezt várhatja el egy korrekt kormánymű felújító cégtől:
-
Valóban kicserélik az ÖSSZES! tömítést. Hisz Ön komplett felújítást fizeti ki!
-
A gyárival megegyező alkatrészeket használ. Ami drágább, de biztosan jó lesz. (Német, Angol, Amerikai gyártmányok.)
-
A számla kérdése. Ha Ön kap számlát, a garanciát biztosan fogja tudni érvényesíteni. Ha Ön nem kap számlát a munkáról, csak a felújító cég jó szándékában bízhat, hogy valóban tudja-e érvényesíteni a garanciális igényét. (Sajnos hetente jönnek hozzánk ilyen problémával ügyfelek)
-
Porvédő Gumiharang! Egy korrekt cég biztosít teljesen új porvédő gumiharangot a felújítás mellé. Pár ezer Ft, de biztosítja hogy a szennyeződés ne “egye el” újra a frissen felújított kormányművet. Egy drága felújítás oka legtöbb esetben az elhasználódott gumiharangokból adódik. Bemegy a szennyeződés, és tönkreteszi a tömítéseket.
-
Egy korrekt cég mögött mindig tudni hogy milyen EMBER van. A weboldalon, az emberek a saját arcukkal és becsületükkel vállalják a felelősséget. Egy korrekt cég vállalja hogy nyilvánosan lehessen róluk visszajelzést írni. (Pl. google cégem) . Továbbá ha egy cég megtalálható a Google organikus (nem fizetett) találatai között az első pár találatban, az biztosan azt jelenti hogy a cég hosszú idő óta, tartósan működik. (Jelen esetben például: kormánymű javítás, kormánymű felújítás, szervószivattyú javítás kulcsszavakra) Ezt mindig érdemes ellenőrizni.
Ezeket mindenképpen kérdezze meg egy cégtől felújítás előtt:
-
TÉNYLEG MINDEN TÖMÍTÉS ki lesz cserélve?Sajnos ez nehezen utánakövethető, de van hogy csak azt cserélik ki amit nagyon muszáj. Ez legtöbb esetben a korai garanciális problémáknál derül ki.
-
Milyen alkatrészek kerülnek be a felújítás során. Sajnos rendszeresen találkozunk hozzánk került, már javított alkatrészekben, olcsó utánagyártott alkatrészekkel. Ami okozója az újrajavításnak.
-
Az feltüntet ár számlás ár? Sokszor hallani, hogy csak utólag derül ki, hogy a kiajánlott ár valójában számla nélkül értendő. Önnek azért fontos hogy számlát kapjon a javításról, hogy később tudja érvényesíteni az esetleges garanciális igényeit. Számla nélkül marad a reménykedés, hogy a szerelő is egyetért majd a problémánkkal.. (Mindig a számlás árakat hasonlítsa össze!)
-
Az ár ugye tartalmazza az új porvédő gumiharangokat is? Finoman szólva is meggondolatlanság, ha egy cég egy frissen felújított kormányműre visszateszi a régi használt porvédő gumiharangokat! Ezzel gyakorlatilag “beírta a naptárba a következő felújítás idejét.” Erre mindenképpen kérdezzen rá, hogy az Önnek ajánlott ár tartalmazza-e az új gumiharangokat, hisz egy kormánymű felújításhoz ez is jár!
-
Alaposan utána néztem kivel javíttatok? A cég megtalálható a Google-ban eredetileg is?Ha a weboldal csak az internetről leszedett képekkel van tele, az intő jel lehet. Ha egy cég a Google találati listáján csak a fizetett hirdetések között jelenik meg, megkérdőjelezhető hogy vajon hány éve foglalkozik a kormánymű felújítással, mielőtt szétszedi az Önét!
Címünk:
1095 Budapest Soroksári Út 48.
Malom Udvar – Iroda és Raktárközpont
Cégadatok:
Adószám: 24677855-2-43
Aktuális cégjegyzékszám: 01-09-376445
Teljes név: Silverstone.hu Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített név: Silverstone.hu Kft.
Kormánymű javítás
KORMÁNYMŰ HIBA?
Hívjon!
+36 30 78 53 479
Kormánymű hiba: Túl nagy a kormány holtjátéka
A hiba ok: A kormány holtjátéka (fogaskerék-fogasléc) nincs beállítva. A fogasléc fogaskerék kopott. Az összekötőrúd gömbfejei kiverődtek.
Így lehet a hibát javítani: Az összekötőrúd gömbfejei kiverődtek. A fogaslécet és a fogaskereket kicseréljük. Az összekötőrudat, ill. a gömbfejeket kicseréljük.
Kormánymű hiba: A kormány nehezen mozgatható
A hiba oka: A fogaskerék és a fogasléc közötti holtjátékot túl kicsire állították. A tengelycsonk elfordulását biztosító csapágy megszorult.
Így lehet a hibát javítani: A kormányművet helyesen beállítjuk. A tengelycsonk csapágyát megzsírozzuk, vagy a csapágyperselyeket kicseréljük.
Kormánymű hiba: Egyenetlen úton való fékezéskor a kormány beremeg
A hiba oka: Az első lengéscsillapítók hibásak.
A hiba javítása: A lengéscsillapítókat ellenőrizzük, ill. kicseréljük
Kormánymű hiba: A kormány indításkor rángat
A hiba oka: A külső és a belső csuklós tengely közötti csuklók szárazak.
A hiba javítása: A csuklókat bezsírozzuk, a sérült gumiharangot kicseréljük
Kormánymű hiba: A kormány berezeg
A hiba oka: 1. Az első kerekek kiegyensúlyozatlanok, a gumiabroncsok sérültek, nem megfelelő kerékösszetartás. 2. Illetve a kormánymű hiba lehet még a kiverődött kormánymű alkatrészek, a kiverődött hajtócsuklók illetve a kiverődött első kerék csapágyak.
Így lehet a hibát javítani: 1. Az első kerekeket ki kell egyensúlyozni, vagy a gumikat kicserélni. 2. Vagy a kerék összetartást kell beállítani. 3. Kiverődött alkatrészek esetén a kormánymű alkatrészeket, hajtócsuklókat kell kicserélni.
Kormánymű hiba: A kormányoszlop nyikorog.
A hiba ok: A kormányoszlop vezetőperselye, az utastér első falánál száraz lehet.
A hiba javítása: Néhány csepp olajjal csodákat tehet.
Kormánymű hiba: Az autó valamelyik irányba félre húz:
A hiba oka: A gumiabroncsokban a levegőnyomás nagysága eltérő. Az elsőkerék abroncsok kopottsága különböző. A kerékösszetartás nagysága nem megfelelő. Az első rugó eltörött. Az első kerekek dőlése különböző értékű. Valamelyik kerék fog.
Így lehet a hibát javítani: Valamennyi gumiabroncsot az előírt levegőnyomás-értékre hozzuk. A gumiabroncsokat, vagy a kerekeket felcseréljük. A kerékösszetartást beállítjuk. Az első rugót kicseréljük. A kerékdőlést kiigazítjuk, az első rugó helyzetét ellenőrizzük, a magcsavart megvizsgáljuk. A fékpofahézagot ellenőrizzük, a hibát megszüntetjük.