Kopog a kormánymű?
Kormánymű kopogásának kijavítási ára: 55 – 85 000 Ft*
- 1-2 Munkanap alatt elkészül!
- Egyenesen Önhöz megyünk az alkatrészért!
Megjavítjuk! Készen visszaszállítjuk! -Igen, Önhöz is elmegyünk!
- Ingyenes hibafeltárás.
INGYENES szállítás az egész országban!*
- Ingyenes tanácsadás! +36 30 78 53 479
Ebben az 1 perces videóban elmondom a kormánymű javítás folyamatát!
Ezért kopog a kormánymű:
Nagy valószínűséggel a kormánymű azért kopog meg mert kopott a fogasléc vagy a vezető persely!
Ha a vezető persely kopása miatt kopog a kormánymű, akkor javítható. Ha a fogasléc kopása miatt kopog, akkor kis valószínűséggel javítható. Ennek a megállapítása csak szétszedés után derül ki! Kérje ingyenes bevizsgálásunkat. Ha szeretné, érte is megyünk, közvetlen Önhöz!
Vigyázat! Ha a szervokormány illetve mechanikus kormányművek esetében is, leállított motor mellett, ha ide-oda mozgatva a kormányt, erős kopogás tapasztalható az veszélyes is lehet!
Szervós és mechanikus kormányművek esetében egyaránt gyakori hiba – sajnos egyre fiatalabb autókon is – a fogasléc középső részének, orsótengelyének és támasztó perselyének nagymérvű kopása. Betudható ez a Magyarországon gyakori úthibáknak és a kormányműben lévő elégtelen kenőanyag mennyiségnek. A fogasléces kormányművek esetében a porvédő gumiharangok sérülése szintén megrövidíti a csúszó, gördülő alkatrészek élettartamát.
Az hogy járó motornál kopog a kormánymű (nem csak leállított motornál) csak szervokormányművek esetében fordulhat elő.
Általában hirtelen kormánymozdulatnál észlelhető, hogy hirtelen irányváltáskor “megugrik” a kormány. Ez általában a kormánymű javítását, illetve cseréjét is jelenti.
Ha menet közben kopogó hang hallatszik egyenetlen úton, az nem feltétlen kormánymű hiba.
A menet közben jhallható, érezhető kopogás ritkábban jelentik a kormánymű meghibásodását.
Ilyenkor érdemes a futómű alaposabban átvizsgálni futómű szakszervizben. Leggyakrabban a hibát a kanyarstabilizátor szélső gömbfejei, vagy a középső szilentjei okozzák.
Kopog a kormánymű?
Garantálom, hogy ezután nem fog!
Birton Sándor
tulajdonos
KÉRJE AZ INGYENES BEVIZSGÁLÁST
Az alábbi űrlapon megrendelheti az autót, ami egyenesen Önhöz megy. Ezután INGYENESEN behozza műhelyünkbe hibafeltárásra a kormányművet.
Akik már megbíztak bennünk:
KÉRJEN INGYENES VISSZAHÍVÁST!
1 Év garancia minden munkánkra!
Mi történik, ha megbízik bennünk és a javítás mellett dönt?
0. Hívjon fel! Előre egyeztetjük mire számíthat.
Sok olyan jellegű hiba van, amelyekre lehet előre pontos árát mondani. (pl. folyik a kormánymű)
1: Futárunk elhozza Öntől a meghibásodott kormányművet.
Budapesten belül INGYENESEN érte megyünk és INGYENESEN készen vissza is visszük.
2: Adunk egy pontos árajánlatot és javítási határidőt!
Általában 1 munkanap a javítási idő.
3: Visszaszállítjuk a felújított kormányművet.
Országosan a szállítás INGYENES!*
Segíthetek?+36 30 78 53 479
Kopog a kormánymű? Segíthetek? +36 30 78 53 479
Címünk:
1095 Budapest Soroksári Út 48.
Malom Udvar – Iroda és Raktárközpont
Cégadatok:
Adószám: 24677855-2-43
Aktuális cégjegyzékszám: 01-09-376445
Teljes név: Silverstone.hu Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített név: Silverstone.hu Kft.
Kormánymű javítás
A kormánymű kopogásának megszüntetését vállaljuk!
A kormánymű kopoghat ha az alsó lengőkar gömbfejjel vannak esetleg problémák.
Ez az alkatrész köti össze a csonkállványt és az alsó lengőkart. Feladata az alkatrészek összekapcsolásán kívül még az, hogy a csonkállvány szabadon elfordulhasson úgy, hogy az összeköttetés nem szakad meg. Ha az alkatrész kikopik, akkor lógni kezd és ez okozhat kopogó hangot. A gömbfej sajnos nem javítható, és itt csak a csere lehet a megoldás. Ha netalán ez okozza a kormánymű kopogását. De szerencsére nem ez a leggyakoribb eset.
A kormánymű kopogását okozhatja a hossz stabilizátor rúd.
Minden gépkocsiban található egy mechanikus kanyarstabilizáló berendezés. Ennek az eszköznek a feladata, hogy kanyar menetben ne billenjen akkorát a gépkocsi és az autó tömegközéppontját, lejjebb helyezze.
A stabilizátor lengőkart és a lengéscsillapítót a hossz stabilizátor rúd köti össze. A szóban forgó eszközön szintén gömbfejek találhatók, amik biztosítják a szabad elfordulás mellett az alkatrészek összeköttetését. Ezek az alkatrészek is kopó alkatrészek és menet közben folyamatosan mozognak ezáltal kopnak is. A kopás következtében idővel elkezdenek lógni, ami oka lehet a “kormánymű kopog” hibajelenségnek. Onnan tudhatjuk hogy ez a hiba forrása, ha egyenlőtlen felületű úton folyamatos apró kopogó hang hallatszik a kormánymű felől.
Ha a kormánymű kopog, annak az ok lehet a szélső kormányösszekötő gömbfej is.
Az előzőleg felsorolt alkatrészek okozhatják a talán legsűrűbben a kormánymű kopogását, de a szélső gömbfej lógása miatt is lehetséges a kopogó hang. De egy kicsit is jártas autószerelő, ha felemeli az autót és megvizsgálja, ki tudja szűrni a kopogó alkatrészt.
Ha a kormánymű kopog, annak az oka lehet a trapézszilent is.
A trapézszilet feladata, hogy összekösse a bölcsőt és a lengőkart úgy, hogy az el tudjon mozdulni egymástól. Amikor az autó halad a lengőkarok fel-le mozognak. A mozgás következtében a szilentek tekerednek. Az idő múlásával ezek az alkatrészek kirepedeznek mert gumiból készültek és el is szakadnak. Az elszakadt szilent vezet a lengőkar lógásához, ami bizonytalan úttartást eredményez. Ha ez komolyabb stádiumba lép, abban az esetben észlelhetjük azt hogy a kormánymű kopog.
Ha a kormánymű kopog, a hiba forrása lehet belső kormányösszekötő gömbcsukló.
A kormányműhöz legközelebbi gömbcsuklót hívják kormányösszekötő gömbcsuklónak. Ezek az alkatrészek is tudják a kopogó hangot hallatni. De ezt már csak akkor mikor nagyobb mértékben kopottak. A futóművet ütések érik menet közben és ezek a illesztett alkatrészek nyelik el az ütések egy részét. A folyamatos ütések hatására egy idő után lógni kezdenek. Például ezt értik az alatt mikor azt mondják hogy lóg a kormánymű. Ha az alkatrész lóg, onnantól kezdve egyre gyorsabban romlik az állapota. Egy idő után a már kormánymű kopogó hangot is elkezd adni.
Ha a kormánymű kopog, a hiba lehet az is ha a kormánymű persely.
Olyan eset is előfordulhat, hogy a kormányműben is eltörik a fogaslécet vezető persely. Akár a kopás következtében kikophat a kormánymű mechanika is. Sok esetben a kopást állítócsavar elforgatásával korrigálni lehet , de a perselyek törését jobb esetben a persely cseréjével, rosszabb esetben a kormánymű cseréjével lehet csak megoldani. Mindkét esetben a hibát csak úgy lehet feltérképezni, ha a kormánymű már ki van szerelve az autóból. Nálunk a hibafeltárás ingyenes. Hívjon minket bizalommal.
A lengés csillapító szárának lógása is okozhat kopogó hangot.
Ez viszont egy nagyon ritka ok. Tehát ha a kormánymű kopog, a legritkább esetben az a probléma oka. Ez csak nagyon öreg és elhanyagolt autóknál szokott fellépni. Idáig amúgy nagyon kevés tulajdonos hagyja “elfajulni” a helyzetet, mert a szervizek alkalmával a gépkocsi lengéscsillapító mérésen szokott átesni, így még idő előtt ki szokott derülni a hiba.
*Abban az esetben ha nem történik felujítás vagy értékesítés,és az alaktrészt vissza kell szállítani, akkor a szállítási költség felszámolásra kerül.
Áraink tájékoztató jellegűek a megadott ártól eltérhetnek, típus és állapot fűggően.
A fenti ár nem tartalmaza az Áfát.
A javíthatalan alkarészeket maximum 30 napig tudjuk tárolni!
Hívjon fel! Segítek!
+36 30 78 53 479
Birton Sándor
Kormánymű felújítás Szervószivattyú felújítás Kormánymű felújítás ár