Kormánymű hiba? Itt a megoldás: 

Ha ideje korán felismeri a kormánymű hibáját, több tízezer Ft-ot takaríthat meg! 

  • Folyik? Lóg? Kopog? Szorul?

    VAN A MEGOLDÁS! +36 30 78 53 479

    Hívja fel ingyenes szakértő kollégánkat.

  • Ingyenes hibafeltárás.
  • INGYENES oda-vissza szállítás az egész országban!
  • 1-2 Munkanap alatt elkészül!
  • Ajándék gumiharang a felújítás mellé
  • 1 Év korlátlan km futás garancia minden munkánkra!!

Kérdése van? +36 30 78 53 479

Ha időben felismeri a kormánymű hibáját, sok pénzt takaríthat meg! Nézze meg mire kell figyelni:

Kormánymű hibajelenségek:

1. A leggyakoribb kormánymű hiba, mikor lóg vagy kopog a kormánymű.

A lógást vagy a kopogást valószínű a támasztópersely vagy csapágy kopása okozza. Ezen alkatrészek cseréjével orvosolható a probléma. Ha a  kormánymű kopog, az szinte biztos, hogy csak teljes felújítási áron javítható. Itt a szét illetve az összeszerelésen kívül, a fenti alkatrészek ( támasztópersely és csapágy) cseréjével, kitisztításával, szimeringek cseréjével és  újra zsírozás költségeivel kell számolnunk.

 

2. Szintén a leggyakoribb kormánymű hibajelenség, mikor a kormánymű folyik.

Ha a kormánymű folyik, a legkörültekintőbben kell eljárni. Sokan azt hiszik, hogy a folyást a szimering elhasználódása okozza, ami csak az esetek kis részében igaz. A fontos kérdés az, hogy a szimering miért ment tönkre? Mert a folyás csak a tünet. Az ok több dolog is lehet. A kormánymű porvédő harangjai alatt a tömítések minden kormánymozdulatnál a fémen csúsznak. Legtöbbször víz és por jut be ide, ami a tükörsima fémfelületet berozsdásítja. Ez a felület durva és karcos lesz. Ez elkoptatja a tömítéseket és kormánymű folyást okoz. A megoldás a felület megköszörülése / polírozása, majd a tömítések cseréje. A javítás ára attól is függ, hogy mennyire jutott be a rozsda a kormánymű belsejébe, így mennyi időt vesz igénybe a teljes felület feljavítása.

 

 

Hívjon fel, és segítünk:

Marcsi,    Sándor,    András

+36 30 78 53 479

3. Kormánymű hiba, amikor menet közben, egyenes úton érezhető holtjátéka van a kormánynak.

Tehát amikor elmozdítjuk a volánt, az autó orra csak pici késéssel követi le a mozdulatunkat. Ez a kormánymű hiba utalhat arra hogy kopott kormánymű, utalhat arra hogy lógó csapágyak vannak, de sokszor a kormányösszekötő gömbcsuklóinak a hibája a valódi ok. De egészen egyszerűen lehet hogy csak a gumik nyomása nem optimális. Ezt azért mondjuk, hohy mielőtt túlságosan megijednénk, ellenőrizzük ezt is.

4. Másik kormánymű hiba, ha (főleg) alapjáraton, leginkább gyors tekerésnél ugrál a kezünk között a kormány.

Lehet hogy néha megszorul, néha megindul. Ebben az esetben nem biztos hogy a kormánymű hibás, lehet, hogy csak a csúszó ékszíj miatt van ez a jelenség, de ez utalhat a szervoszivattyú vagy a csőrendszerre is. Persze nem kizárt hogy a hibát mégiscsak a kormánymű okozza.

5. Kormánymű hiba az, mikor negyedfordulatonként felnehezedik, majd elkönnyül a kormány, mindegy mekkora gázt adunk.

Itt nagy valószínűséggel a kormánycsuklók hibásodtak meg..

6. Villanyszervós autók kormánymű hibája lehet a következő:

Alap esetben 60-80 km/h között kisebb rásegítést ad szervórendszer a kormányra. Amennyiben nagy sebességnél is nagyon könnyű tekerni a kormányt, és nem nehezedik be a kormány tekerési nehézsége, abban az esetben valószínűleg a kormánytengelyen lévő szögnyomaték-érzékelő kezdi leadni a törölközőt.

7. Van olyan kormánymű hiba, hogy elkezd morogni a kormány,

ezt már kézzel is észlelhető. Ez a hiba arra utal, hogy kontakthibás a szögnyomaték-érzékelő, és – mint a rádiónál a sercegő potméter – nagy elektromos csúcsokat lök a kormányszervó felé. De olyan is előfordul a potenciométer hibája miatt, hogy egyik irányba könnyebb tekerni a kormányt, mint a másikba. Ilyenkor azonnal szervizbe az autóval, ez bizonyos helyzetekben életveszélyes lehet.

 

8. Szintén mindennapos kormánymű hiba, amikor letilt az elektronika,

iszonyú nehéz lesz a kormány és figyelmeztető lámpa gyullad ki a műszerfalon. Akik nem érezték eddig az erre utaló jeleket, most biztos fogják. Itt már nem kérdés hogy azonnal szervizbe kell menni.

9. Csak balesetes autók kormányműveinél hiba, hogy beránt a kormány.

Ilyen normális kopás, fáradás miatt nem fordulhat elő. Ami a nagy szerencse hogy ez a kormánymű hiba leginkább lassú menetben, még inkább szinte álló helyzetben jön elő. De olyan is előfordulhat, hogy nagyobb sebességnél is rá tudja adni egy irányba a teljes rásegítést, az pedig egy felkészületlen, esetleg nem eléggé gyors reakciójú autóvezetőnek akár életveszélyes lehet.

10. Szintén sokszor előforduló kormánymű hiba, mikor szoros kormányzás,

nem tér vissza középre kanyar után a kormány. És nem feltétlen kell itt a régi tragacsokra gondolni. Nem ritkán előfordul olyan autó autó, amely új korától ilyen, annál csak a változást kell észrevenni az erőkben.

11. Mindennapos kormánymű hiba a kattogások, recsegések hallhatóak / érezhetőek a kormány tekerésekor.

12. Illetve utoljára, de nem utolsó sorban gyakori kormánymű hiba az is, amikor reggeli első indításnál elmarad a szervohatás.

Tehát először nehéz tekerni a kormányt, de aztán megjavul.

 

Milyen hibajelenségek esetén kell javíttatni a kormányművet?

  • Ha a kormányzásnál a megszokottnál lényegesen nagyobb erőkifejtésre van szükség, a rásegítő résszel van gond.
  • Kormánymű olajfolyás esetén olajfoltokat talál a jármű alatt, észleli, hogy a kormánymű olajtartáj olajszintje csökken.
  • Ha megengedettnél nagyobb holtjáték – a jármű vezetése bizonytalanná válhat.
  • Ha a kormánymű akadozik, valószínűleg a porvédő gumi sérülhetett, és a kormányműbe került szennyeződés korrodálhatta a fogaslécet illetve a csigát, csapágyakat.

 

 

Itt is, mint szinte mindenhol, a korai hibafelismerés nagyban csökkentheti a kormányművön keletkező hibákat. A “szörnyet könnyebb legyőzni mikor még kicsi”, szokták mondani.

Ebben az 1 perces videóban elmondom a kormánymű hiba kijavítás folyamatát!

5+1 SZEMPONT AMIT KÖTELEZŐ TUDNIA KORMÁNYMŰ FELÚJÍTÁS ELŐTT

Ezt várhatja el egy korrekt kormánymű felújító cégtől:

  • Valóban kicserélik az ÖSSZES! tömítést. Hisz Ön komplett felújítást fizeti ki!
  • A gyárival megegyező alkatrészeket használ. Ami drágább, de biztosan jó lesz. (Német, Angol, Amerikai gyártmányok.)
  • A számla kérdése. Ha Ön kap számlát, a garanciát biztosan fogja tudni érvényesíteni. Mi a számlás árakat tüntettük fel!Ellentétben a többi cég nettó (valójában fekete) árával szemben. Ha Ön nem kap számlát a munkáról, csak a felújító cég jó szándékában bízhat, hogy valóban tudja-e érvényesíteni a garanciális igényét. (Sajnos hetente jönnek hozzánk ilyen problémával ügyfelek)
  • Porvédő Gumiharang! Egy korrekt cég  biztosít teljesen új porvédő gumiharangot a felújítás mellé. Pár ezer Ft, de biztosítja hogy a szennyeződés ne “egye el” újra a frissen felújított kormányművet. Egy drága felújítás oka legtöbb esetben az elhasználódott gumiharangokból adódik. Bemegy a szennyeződés, és tönkreteszi a tömítéseket.
  • Egy korrekt cég egy garanciális kormánymű javítása esetén vagy elvégzi saját maga az újra ki- és beszerelést, vagy költségtérítést biztosít ügyfelei számára.  (Esetleges garanciális munkáink esetén,  20 000 Ft ki-be szerelési költségtérítést biztosítunk ügyfeleink részére.)
  • Egy korrekt cég mögött mindig tudni hogy milyen EMBER van. A weboldalon, az emberek a saját arcukkal és becsületükkel vállalják a felelősséget.  Egy korrekt cég vállalja hogy nyilvánosan lehessen róluk visszajelzést írni. (Pl. google cégem) . Továbbá ha egy cég megtalálható a Google organikus (nem fizetett) találatai között az első pár találatban, az biztosan azt jelenti hogy a cég hosszú idő óta, tartósan működik.  (Jelen esetben például: kormánymű javítás, kormánymű felújítás, szervószivattyú javítás  kulcsszavakra) Ezt mindig érdemes ellenőrizni.

Ezeket mindenképpen kérdezze meg egy cégtől felújítás előtt:

 
  • TÉNYLEG MINDEN TÖMÍTÉS ki lesz cserélve?Sajnos ez nehezen utánakövethető, de van hogy csak azt cserélik ki amit nagyon muszáj. Ez legtöbb esetben a korai garanciális problémáknál derül ki.

  • Milyen alkatrészek kerülnek be a felújítás során. Sajnos rendszeresen találkozunk hozzánk került, már javított alkatrészekben, olcsó utánagyártott alkatrészekkel. Ami okozója az újrajavításnak.
  • Az feltüntet ár számlás ár? Sokszor hallani, hogy csak utólag derül ki, hogy a kiajánlott ár valójában számla nélkül értendő. Önnek azért fontos hogy számlát kapjon a javításról, hogy később tudja érvényesíteni az esetleges garanciális igényeit. Számla nélkül marad a reménykedés, hogy a szerelő is egyetért majd a problémánkkal.. (Mindig a számlás árakat hasonlítsa össze!)
  • Az ár ugye tartalmazza az új porvédő gumiharangokat is? Finoman szólva is meggondolatlanság, ha egy cég egy frissen felújított kormányműre visszateszi a régi használt porvédő gumiharangokat! Ezzel gyakorlatilag “beírta a naptárba a következő felújítás idejét.” Erre mindenképpen kérdezzen rá, hogy az Önnek ajánlott ár tartalmazza-e az új gumiharangokat, hisz egy kormánymű felújításhoz ez is jár!
  • Ha garanciális a munka, ki fizeti ki a ki- és beszerelés költségét? Figyeljen oda, mert garanciális munkák esetén, ha egy cég semmilyen felelősséget nem vállal a ki-be szerelésért, akkor Önnek kell ezt duplán megfizetnie.
  • Alaposan utána néztem kivel javíttatok? A cég megtalálható a Google-ban eredetileg is?Ha a weboldal csak az internetről leszedett képekkel van tele, az intő jel lehet.  Ha egy cég a Google találati listáján csak a fizetett hirdetések között jelenik meg, megkérdőjelezhető hogy vajon hány éve foglalkozik a kormánymű felújítással, mielőtt szétszedi az Önét!

Címünk:

1095 Budapest Soroksári Út 48.

Malom Udvar – Iroda és Raktárközpont

Cégadatok:

Adószám: 24677855214
Aktuális cégjegyzékszám: 14 09 315761

Teljes név: Silverstone.hu Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített név: Silverstone.hu Kft.

Kormánymű javítás

Szervokormány javítás

KORMÁNYMŰ HIBA?
Hívjon! 
+36 30 78 53 479

Kormánymű hiba: Túl nagy a kormány holtjátéka

A hiba ok: A kormány holtjátéka (fogaskerék-fogasléc) nincs beállítva.   A fogasléc fogaskerék kopott. Az összekötőrúd gömbfejei kiverődtek.

Így lehet a hibát javítani: Az összekötőrúd gömbfejei kiverődtek.  A fogaslécet és a fogaskereket kicseréljük. Az összekötőrudat, ill. a gömbfejeket kicseréljük.

Kormánymű hiba: A kormány nehezen mozgatható

A hiba oka: A fogaskerék és a fogasléc közötti holtjátékot túl kicsire állították.   A tengelycsonk elfordulását biztosító csapágy megszorult.

Így lehet a hibát javítani: A kormányművet helyesen beállítjuk. A tengelycsonk csapágyát megzsírozzuk, vagy a csapágyperselyeket kicseréljük.

Kormánymű hiba: Egyenetlen úton való fékezéskor a kormány beremeg

A hiba oka: Az első lengéscsillapítók hibásak.

A hiba javítása:  A lengéscsillapítókat ellenőrizzük, ill. kicseréljük

Kormánymű hiba: A kormány indításkor rángat

A hiba oka: A külső és a belső csuklós tengely közötti csuklók szárazak.

A hiba javítása: A csuklókat bezsírozzuk, a sérült gumiharangot kicseréljük

Kormánymű hiba:  A kormány berezeg

A hiba oka: 1. Az első kerekek kiegyensúlyozatlanok, a gumiabroncsok sérültek, nem megfelelő kerékösszetartás.  2. Illetve a kormánymű hiba lehet még a kiverődött kormánymű alkatrészek, a kiverődött hajtócsuklók illetve a  kiverődött első kerék csapágyak.

Így lehet a hibát javítani: 1. Az első kerekeket ki kell egyensúlyozni, vagy a gumikat kicserélni.  2. Vagy a kerék összetartást kell beállítani. 3. Kiverődött alkatrészek esetén a kormánymű alkatrészeket, hajtócsuklókat kell kicserélni.

Kormánymű hiba: A kormányoszlop nyikorog.

A hiba ok: A kormányoszlop vezetőperselye, az utastér első falánál száraz lehet.

A hiba javítása: Néhány csepp olajjal csodákat tehet.

Kormánymű hiba: Az autó valamelyik irányba félre húz:

A hiba oka: A gumiabroncsokban a levegőnyomás nagysága eltérő. Az elsőkerék abroncsok kopottsága különböző.  A kerékösszetartás nagysága nem megfelelő.  Az első rugó eltörött. Az első kerekek dőlése különböző értékű.  Valamelyik kerék fog.

Így lehet a hibát javítani: Valamennyi gumiabroncsot az előírt levegőnyomás-értékre hozzuk. A gumiabroncsokat, vagy a kerekeket felcseréljük. A kerékösszetartást beállítjuk.  Az első rugót kicseréljük. A kerékdőlést kiigazítjuk, az első rugó helyzetét ellenőrizzük, a magcsavart megvizsgáljuk.  A fékpofahézagot ellenőrizzük, a hibát megszüntetjük.