INGYENES oda-vissza szállítással az egész országban!*

Kormánymű hiba? Itt a megoldás!

Kormánymű hiba esetén kölönösen fontos, ha ideje korán felismeri a kormánymű hibáját, több tízezer forintot takaríthat meg!

Kormánymű hibajelenségek

Kormánymű
r

1. A leggyakoribb kormánymű hiba, mikor lóg vagy kopog a kormánymű.

A lógást vagy a kopogást valószínű a támasztópersely vagy csapágy kopása okozza. Ezen alkatrészek cseréjével orvosolható a probléma. Ha a  kormánymű kopog, az szinte biztos, hogy csak teljes felújítási áron javítható. Itt a szét illetve az összeszerelésen kívül, a fenti alkatrészek ( támasztópersely és csapágy) cseréjével, kitisztításával, szimeringek cseréjével és  újra zsírozás költségeivel kell számolnunk.

r

2. Szintén a leggyakoribb kormánymű hibajelenség, mikor a kormánymű folyik.

Ha a kormánymű folyik, a legkörültekintőbben kell eljárni. Sokan azt hiszik, hogy a folyást a szimering elhasználódása okozza, ami csak az esetek kis részében igaz. A fontos kérdés az, hogy a szimering miért ment tönkre? Mert a folyás csak a tünet. Az ok több dolog is lehet. A kormánymű porvédő harangjai alatt a tömítések minden kormánymozdulatnál a fémen csúsznak. Legtöbbször víz és por jut be ide, ami a tükörsima fémfelületet berozsdásítja. Ez a felület durva és karcos lesz. Ez elkoptatja a tömítéseket és kormánymű folyást okoz. A megoldás a felület megköszörülése / polírozása, majd a tömítések cseréje. A javítás ára attól is függ, hogy mennyire jutott be a rozsda a kormánymű belsejébe, így mennyi időt vesz igénybe a teljes felület feljavítása.

r

3. Kormánymű hiba, amikor menet közben, egyenes úton érezhető holtjátéka van a kormánynak.

Tehát amikor elmozdítjuk a volánt, az autó orra csak pici késéssel követi le a mozdulatunkat. Ez a kormánymű hiba utalhat arra hogy kopott kormánymű, utalhat arra hogy lógó csapágyak vannak, de sokszor a kormányösszekötő gömbcsuklóinak a hibája a valódi ok. De egészen egyszerűen lehet hogy csak a gumik nyomása nem optimális. Ezt azért mondjuk, hohy mielőtt túlságosan megijednénk, ellenőrizzük ezt is.

r

4. Másik kormánymű hiba, ha (főleg) alapjáraton, leginkább gyors tekerésnél ugrál a kezünk között a kormány.

Lehet hogy néha megszorul, néha megindul. Ebben az esetben nem biztos hogy a kormánymű hibás, lehet, hogy csak a csúszó ékszíj miatt van ez a jelenség, de ez utalhat a szervoszivattyú vagy a csőrendszerre is. Persze nem kizárt hogy a hibát mégiscsak a kormánymű okozza.

r

5. Kormánymű hiba az, mikor negyedfordulatonként felnehezedik, majd elkönnyül a kormány, mindegy mekkora gázt adunk.

Itt nagy valószínűséggel a kormánycsuklók hibásodtak meg…

r

6. Villanyszervós autók kormánymű hibája lehet a következő:

Alap esetben 60-80 km/h között kisebb rásegítést ad szervórendszer a kormányra. Amennyiben nagy sebességnél is nagyon könnyű tekerni a kormányt, és nem nehezedik be a kormány tekerési nehézsége, abban az esetben valószínűleg a kormánytengelyen lévő szögnyomaték-érzékelő kezdi beadni a törölközőt.

r

7. Van olyan kormánymű hiba, hogy elkezd morogni a kormány?

Ez már kézzel is észlelhető. Ez a hiba arra utal, hogy kontakthibás a szögnyomaték-érzékelő, és – mint a rádiónál a sercegő potméter – nagy elektromos csúcsokat lök a kormányszervó felé. De olyan is előfordul a potenciométer hibája miatt, hogy egyik irányba könnyebb tekerni a kormányt, mint a másikba. Ilyenkor azonnal szervizbe az autóval, ez bizonyos helyzetekben életveszélyes lehet.

r

8. Szintén mindennapos kormánymű hiba, amikor letilt az elektronika!

Iszonyú nehéz lesz a kormány és figyelmeztető lámpa gyullad ki a műszerfalon. Akik nem érezték eddig az erre utaló jeleket, most biztos fogják. Itt már nem kérdés hogy azonnal szervizbe kell menni.

r

9. Csak balesetes autók kormányműveinél hiba, hogy beránt a kormány.

Ilyen normális kopás, fáradás miatt nem fordulhat elő. Ami a nagy szerencse hogy ez a kormánymű hiba leginkább lassú menetben, még inkább szinte álló helyzetben jön elő. De olyan is előfordulhat, hogy nagyobb sebességnél is rá tudja adni egy irányba a teljes rásegítést, az pedig egy felkészületlen, esetleg nem eléggé gyors reakciójú autóvezetőnek akár életveszélyes lehet.

r

10. Szintén sokszor előforduló kormánymű hiba, mikor szoros kormányzás.

Nem tér vissza középre kanyar után a kormány. És nem feltétlen kell itt a régi tragacsokra gondolni. Nem ritkán előfordul olyan autó autó, amely új korától ilyen, annál csak a változást kell észrevenni az erőkben.

r

11. Mindennapos kormánymű hiba a kattogások, recsegések hallhatóak / érezhetőek a kormány tekerésekor.

r

12. Illetve utoljára, de nem utolsó sorban gyakori kormánymű hiba az is, amikor reggeli első indításnál elmarad a szervohatás.

Milyen hibajelenségek esetén kell javíttatni a kormányművet?

  • Ha a kormányzásnál a megszokottnál lényegesen nagyobb erőkifejtésre van szükség, a rásegítő résszel van gond.
  • Kormánymű olajfolyás esetén olajfoltokat talál a jármű alatt, észleli, hogy a kormánymű olajtartáj olajszintje csökken.
  • Ha megengedettnél nagyobb holtjáték – a jármű vezetése bizonytalanná válhat.
  • Ha a kormánymű akadozik, valószínűleg a porvédő gumi sérülhetett, és a kormányműbe került szennyeződés korrodálhatta a fogaslécet illetve a csigát, csapágyakat.

Itt is, mint szinte mindenhol, a korai hibafelismerés nagyban csökkentheti a kormányművön keletkező hibákat. A “szörnyet könnyebb legyőzni mikor még kicsi”, szokták mondani.

Miért érdemes minket választania?

N

Rövid határidővel dolgozunk!

N

Egyenesen Önhöz megyünk az alkatrészért és vissza is visszük!

N

INGYENES oda-vissza szállítás az egész országban!*

N

Teherautó és busz kormányművet is javítunk!

N

Akár cseredarabot is tudunk biztosítani!

N

Szervókormány javítás kedvező áron!

N

Több mint 10,000 elégedett ügyfél!

N

Megbízható cég besorolás!

N

1 év korlátlan km futás garancia!

N

Mi olyat is javítunk, amit máshol javíthatatlannak mondtak!

N

Ingyenes tanácsadás!

N

Nálunk így néz ki egy felújított kormánymű!

FONTOS!

Ezt mindenképpen vegye figyelembe, mielőtt kormánymű felújító céget választ!

Mostanában megszaporodtak, a hozzánk érkező más cégeknél már sajnos csalódott ügyfelek. Ezek az ügyfelek sajnos porul jártak, és több tízezer, (akár százezer forintot) is buktak, mert nem voltak elég körültekintőek. Ezért ha Ön szervókormány javítás előtt áll, mindenképpen szánjon rá 5 percet, hogy ezt az összehasonlítást elolvassa, mielőtt belekezd a felújításba! Ezeket mindenképpen kérdezze meg egy felújító cégtől mielőtt döntést hoz! Részletes leírást a szervókormány javítás szükségességéről és folyamatáról a tudástár menüpontban talál.

Ezt várhatja el egy korrekt kormánymű felújító cégtől:

Valóban kicserélik az ÖSSZES tömítést. Hisz Ön komplett felújítást fizeti ki!

A gyárival megegyező alkatrészeket használ. Ami drágább, de biztosan jó lesz. (Német, Angol, Amerikai gyártmányok.)

A gyárival megegyező alkatrészeket használ. Ami drágább, de biztosan jó lesz. (Német, Angol, Amerikai gyártmányok.)

A számla kérdése. Ha Ön kap számlát, a garanciát biztosan fogja tudni érvényesíteni. Ha Ön nem kap számlát a munkáról, csak a felújító cég jó szándékában bízhat, hogy valóban tudja-e érvényesíteni a garanciális igényét. (Sajnos hetente jönnek hozzánk ilyen problémával ügyfelek.)

Porvédő Gumiharang! Egy korrekt cég biztosít teljesen új porvédő gumiharangot a felújítás mellé. Pár ezer forint, de biztosítja hogy a szennyeződés ne “egye el” újra a frissen felújított kormányművet. (Egy drága felújítás oka legtöbb esetben az elhasználódott gumiharangokból adódik. Bemegy a szennyeződés, és tönkreteszi a tömítéseket. )

Egy korrekt cég mögött mindig tudni hogy milyen EMBER van. A weboldalon, az emberek a saját arcukkal és becsületükkel vállalják a felelősséget. Egy korrekt cég vállalja hogy nyilvánosan lehessen róluk visszajelzést írni. (Pl. Google és Facebook) . Továbbá ha egy cég megtalálható a Google organikus (nem fizetett) találatai között az első pár találatban, az biztosan azt jelenti hogy a cég hosszú idő óta, tartósan működik. (Jelen esetben például: kormánymű javítás, kormánymű felújítás, szervoszivattyú javítás kulcsszavakra) Ezt mindig érdemes ellenőrizni.

Ezeket mindenképpen kérdezze meg egy cégtől felújítás előtt:

Tényleg MINDEN tömítés ki lesz cserélve? Sajnos ez nehezen utánakövethető, de van hogy csak azt cserélik ki amit nagyon muszáj. Ez legtöbb esetben a korai garanciális problémáknál derül ki.

Milyen alkatrészek kerülnek be a felújítás során. Sajnos rendszeresen találkozunk hozzánk került, már javított alkatrészekben, olcsó utánagyártott alkatrészekkel. Ami okozója az újrajavításnak.

Az feltüntet ár számlás ár? Sokszor hallani, hogy csak utólag derül ki, hogy a kiajánlott ár valójában számla nélkül értendő. Önnek azért fontos hogy számlát kapjon a javításról, hogy később tudja érvényesíteni az esetleges garanciális igényeit. Számla nélkül marad a reménykedés, hogy a szerelő is egyetért majd a problémánkkal.. (Mindig a számlás árakat hasonlítsa össze!)

Az ár ugye tartalmazza az új porvédő gumiharangokat is? Finoman szólva is meggondolatlanság, ha egy cég egy frissen felújított kormányműre visszateszi a régi használt porvédő gumiharangokat! Ezzel gyakorlatilag “beírta a naptárba a következő felújítás idejét.” Erre mindenképpen kérdezzen rá, hogy az Önnek ajánlott ár tartalmazza-e az új gumiharangokat, hisz egy kormánymű felújításhoz ez is jár!

Alaposan utána néztem kivel javíttatok? A cég megtalálható a Google-ben eredetileg is? Ha a weboldal csak az internetről leszedett képekkel van tele, az intő jel lehet. Ha egy cég a Google találati listáján csak a fizetett hirdetések között jelenik meg, megkérdőjelezhető hogy vajon hány éve foglalkozik a kormánymű felújítással, mielőtt szétszedi az Önét!

+36-30/785-3479

1 év teljeskörű garancia

1 év teljeskörű garancia

Mi a számlás árainkat tüntettük fel! Nálunk biztos érvényes garancialevelet fog kapni! 12 hónap garanciát vállalunk korlátlan futás teljesítmény mellett.

100% minőségi garancia

100% Minőségi garancia

100% minőségi garanciát vállalunk! MINDEN kopó alkatrészt cserélünk gyári minőségre! A felújítás után, gyakorlatilag olyan lesz mint az új!

100% minőségi garancia

Ingyen szállítás

Egész országra kiterjedő INGYENES beszállítás, INGYENES bevizsgálás, INGYENES visszaszállítás, csak nálunk!

Töltse ki a futár rendelőt, és mi azonnal indulunk az alkatrészért! INGYENESEN bevizsgáljuk!

Az alábbi űrlapon megrendelheti az autót, ami egyenesen Önhöz megy. Ezután INGYENESEN behozza műhelyünkbe hibafeltárásra a kormányművet.

Futárrendelő útvonal
Ingyenes GLS házhozszállítás

Kérjen ajánlatot másodpercek alatt!

Amennyiben javítható szervókormánya vagy kormányműve, 1-2 munkanapon belül felújítjuk. Csere esetén akár 1 munkanapon belül kiszállítjuk az új alkatrészt.

Segítség kell? Keresse szakértőinket!

1 Év garancia minden munkánkra, korlátlan km futás mellett!

Kormánymű felújítás előtte-utána

ingyenes

INGYENES szállítás*

Akik már megbíztak bennünk

A kormánymű és a szervószivattyú felújítás folyamata

Kormánymű felújítás első lépése

Telefonon előre egyeztetjük a lehetőségeket!

Kormánymű felújítás második lépése

Futárt küldünk egyenesen Önhöz, aki INGYENESEN beszállítja hozzánk a hibás alkatrészt!

Kormánymű felújítás harmadik lépése

Elvégezzük az alkatrész felújítását!

Kormánymű felújítás negyedik lépése

Készen és felújítva visszaszállítjuk Önhöz az ország bármely pontjára!

Rólunk mondták

Hol talál minket?

Címünk

1095 Budapest Soroksári Út 48.
Malom Udvar – Iroda és Raktárközpont

Cégadatok

Silverstone.hu Kft.
Adószám: 24677855-2-43
Cégjegyzékszám: 14 09 315761

Kormánymű hiba okok

r

1. Kormánymű hiba: Túl nagy a kormány holtjátéka

A hiba oka: A kormány holtjátéka (fogaskerék-fogasléc) nincs beállítva.   A fogasléc fogaskerék kopott. Az összekötőrúd gömbfejei kiverődtek.

Így lehet a hibát javítani: Az összekötőrúd gömbfejei kiverődtek.  A fogaslécet és a fogaskereket kicseréljük. Az összekötőrudat, ill. a gömbfejeket kicseréljük.

r

2. Kormánymű hiba: A kormány nehezen mozgatható

A hiba oka: A fogaskerék és a fogasléc közötti holtjátékot túl kicsire állították.   A tengelycsonk elfordulását biztosító csapágy megszorult.

Így lehet a hibát javítani: A kormányművet helyesen beállítjuk. A tengelycsonk csapágyát megzsírozzuk, vagy a csapágyperselyeket kicseréljük.

r

3. Kormánymű hiba: Egyenetlen úton való fékezéskor a kormány beremeg

A hiba oka: Az első lengéscsillapítók hibásak.

A hiba javítása:  A lengéscsillapítókat ellenőrizzük, ill. kicseréljük.

r

4. Kormánymű hiba: A kormány indításkor rángat

A hiba oka: A külső és a belső csuklós tengely közötti csuklók szárazak.

A hiba javítása: A csuklókat bezsírozzuk, a sérült gumiharangot kicseréljük

r

5. Kormánymű hiba: A kormány berezeg

A hiba oka: 1. Az első kerekek kiegyensúlyozatlanok, a gumiabroncsok sérültek, nem megfelelő kerékösszetartás.  2. Illetve a kormánymű hiba lehet még a kiverődött kormánymű alkatrészek, a kiverődött hajtócsuklók illetve a  kiverődött első kerék csapágyak.

Így lehet a hibát javítani: 1. Az első kerekeket ki kell egyensúlyozni, vagy a gumikat kicserélni.  2. Vagy a kerék összetartást kell beállítani. 3. Kiverődött alkatrészek esetén a kormánymű alkatrészeket, hajtócsuklókat kell kicserélni.

r

6. Kormánymű hiba: A kormányoszlop nyikorog.

A hiba oka: A kormányoszlop vezetőperselye, az utastér első falánál száraz lehet.

A hiba javítása: Néhány csepp olajjal csodákat tehet.

r

7. Kormánymű hiba: Az autó valamelyik irányba félre húz:

hiba oka: A gumiabroncsokban a levegőnyomás nagysága eltérő. Az elsőkerék abroncsok kopottsága különböző.  A kerékösszetartás nagysága nem megfelelő.  Az első rugó eltörött. Az első kerekek dőlése különböző értékű.  Valamelyik kerék fog.

Így lehet a hibát javítani: Valamennyi gumiabroncsot az előírt levegőnyomás-értékre hozzuk. A gumiabroncsokat, vagy a kerekeket felcseréljük. A kerékösszetartást beállítjuk.  Az első rugót kicseréljük. A kerékdőlést kiigazítjuk, az első rugó helyzetét ellenőrizzük, a magcsavart megvizsgáljuk.  A fékpofahézagot ellenőrizzük, a hibát megszüntetjük.

Gyakran Ismételt Kérdések

Mi van ha a kormánykerék mozgatáskor 45-90°-ként megszorul és ekkor a szervószivattyú zajos?

Ebben az esetben feltételezhetően a kormányoszlopot a kormánymű orsótengellyel összekötőtő kardáncsukló ment tönkre.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha gyenge, megszűnt szervóhatás mindkét irányban, menet közben?

1. Gyenge, illetve elégtelen szervohatás látható hibaforrása lehet az elszakadt ékszíj.

2. Megfelelõ olajszint esetén az elégtelen, gyenge szervohatás legtöbbször a szervoszivattyú kopásából adódik. Lsd.: árlista, szervoszivattyú javítás.
Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha sívító hang van a kormánykerék szélső állásában?

A szervoszivattyú a kormánykerék legszélsõ állásában adja le a legnagyobb teljesítményt, mely akár (típustól függõen) 3-5 kW is lehet.

Amennyiben a szervoszivattyút meghajtó ékszíj kopott, illetve laza, ebben az állásban megcsúszik. Ez a szervoszivattyút hajtó ékszij, vagy az ékszijfeszítõ görgő cseréjével megoldható. Egyéb esetekben a szervoszivattyú javítása indokolt. Lsd.: árlista, szervoszivattyú javítás.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a kormánykerék végállásban kattog és ékszíjzaj van?

Amennyiben az ékszíj és a feszítők állapota megfelelő, bizonyos típusok esetében (VW, Audi, stb.) a generátor ékszíjtárcsája ún., szabadonfutó csapágyazással van ellátva.

Ennek meghibásodásakor az ékszíj meg-megcsúszik, illetve csattoghat. Egyéb esetekben az ékszijtárcsák kopását érdemes megvizsgálni.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha zajos a szervórendszer?

A zajt kiválthatja motorfordulat emelése, végálláshoz közeli kormánykerék állás, vagy már a legkisebb kormánykerék elfordítása is. Mindhárom esetben különböző hibaforrás okozhatja a kellemetlen hangokat.

Amennyiben a zaj kormánymozdulattal egyidejűleg hallható, illetve erősödik, többnyire a szervorendszer hibájára utal. Fogasléces kormányművek esetében érdemes rendszeresen ellenőrizni a porvédő gumiharangok sérülésmentességét, mert csak ez védi a kormánymű belső részeit a szennyeződés! A szakadt porvédõ a legfőbb hibaforrása kormányműveknek.

  1. Amennyiben látható olajszivárgás nem tapasztalható és az olajtartályból sem hiányzik olaj – viszont itt az olaj igen habos, szinte rózsaszínű – a szervorendszerbe valahol fals levegő kerül.
  2. Az olaj a zárt rendszerbõl valahol elszivárog (szervokormánymû porvédőharangban) és a szervotartályban olyan mértékben csökken az olajszint, hogy a szervoszivattyú már csak levegőt szív a tartályból. A szervohatás nem alakul ki, vagy gyengül. Szervoolaj, vagy automata váltoolaj (Dextron II-III. újabb gépjárművek esetében típusfüggő) utántöltésével a zaj megszűnik és – ha a szervoszivattyú nem károsodott a szárazon futástól – a szervohatás újra kialakul. A tömítetlenséget szervizünkben orvosoljuk, lsd.: árlista, tömítetlenségi javítás.
  3. Idővel minden szervoszivattyú belső betétjei megkopnak. A kopás általában a tartályban lévő szervoolaj színéből is megállapítható. A sötét szürkés olaj a szervőszivattyú elkopott felületéről leválló apró fémtörmelék (Az olaj szennyeződése adódhat kormánymű kopástól is) Ez a szennyeződés felgyorsítja a szervoszivattyú tovább kopását, mely a szervohatás végső megszűnéséhez vezet.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a szervóhatás alapjáraton nincs, illetve gyenge – emelt fordulatszámon viszont jobb?

1. Gyenge, illetve elégtelen szervohatás látható hibaforrása lehet az elszakadt ékszíj. Korábbi futómű sérülés, vagy huzamosabb szervohatás nélküli használat következménye miatt, akár kormánymű is okozhat ilyen hibát.

2. Megfelelõ olajszint esetén az elégtelen, gyenge szervohatás azonban legtöbbször a szervoszivattyú kopásából adódik. Lsd.: árlista, szervoszivattyú javítás.
Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon

Mi van ha a szervóhatás csak az egyik irányban van?

Figyelem! A túl könnyű kormányzás nagy sebességnél labilissá, balesetveszélyessé teszi a közlekedést! Az egyik legproblémásabb és legveszélyesebb hibák előidézője a szervokormánymű orsótengelyén elhelyezkedő vezérlő meghibásodása.

Ennek funkciója a kormány elfordításakor a megfelelõ olaj mennyiség biztosítása a megfelelõ irányban. Mind a kormánymû öntvényház, mind a vezérlõ tengely gyűrűinek kopása okozhatja az alábbi hibákat: szervohatás csak az egyik irányban alakul ki, szervohatás túl könnyû, kormánymozdulat nélküli aláfordulás, kormánykerék nyugalmi állapoban ide-oda mozgása. A kormánymû javítását, illetve cseréjét igényli. Lsd.: árlista, szervokormánymű javítás.
Opel ‘B’ és ‘C’ Corsa, Combo, Meriva típusok esetében a szervorásegítés egy – a kormányoszlopra szerelt – elektromos motor segítségével történik.
Ennek meghibásodásakor a fent ismert hibajelenségek jelentkezhetnek. Javítását az árlistánkban ismertetett díjazás mellett tudjuk vállalni.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a szervókormánymű kormányzásakor kormánykerék beremeg?

Szervokormányművek esetében ha a legkisebb mozdulatnál is beremeg a kormány, előzetes sérülése nem volt az autónak és nincs megtörve a visszatérő hidraulika cső, a problémát egy kopott ékszíj, vagy levegős szervorendszer is okozhatja.

A szervoszivattyú “kagylós” kopása is hasonló tüneteket produkál.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha menet közben kopogó hang van egyenetlen úton vagy macskakövön?

A menet közben jelentkező futómű zajok ritkább esetben jelentik a kormánymű meghibásodását.

Javasoljuk, hogy a futómű tüzetesebb átvizsgálását futómű szakszervizben végeztesse el. Leggyakrabban a hibát a kanyarstabilizátor szélső gömbfejei, vagy a középső szilentjei okozzák.

A hibamegállapításdíjmentes, illetve egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha szervótartályból hiányzik a szervóolaj?

A hiba többnyire a szervorendszer tömítetlenségére utal. Fogasléces kormányművek esetében érdemes rendszeresen ellenőrizni a porvédő gumiharangok sérülésmentességét, mert csak ez védi a kormánymű belsõ részeit a szennyeződésektől! A szakadt porvédő a legfőbb hibaforrása a kormányműveknek.

Amennyiben látható olajszivárgás nem tapasztalható és az olajtartályból sem hiányzik olaj – viszont itt az olaj igen habos, szinte rózsaszínû – a szervoszivattyú a tengely mellett fals levegőt szív.
Az olaj a zárt rendszerbõl valahol elszivárog (szervokormánymű porvédőharangban) és a szervotartályban olyan mértékben csökken az olajszint, hogy a szervoszivattyú már csak levegõt szív a tartályból. A szervohatás nem alakul ki, vagy gyengül. Szervoolaj, vagy automata váltoolaj (Dextron II-III.) utántöltésével a zaj megszűnik és – ha a szervoszivattyú nem károsodott a szárazon futástól – a szervohatás újra kialakul. A tömítetlenséget szervizünkben orvosoljuk, lsd.: árlista, tömítetlenségi javítás.
A szervorendszer utántöltése előtt kérjük érdelődjün, mert bizonyos típusok esetében csak a gyártó által meghatározott olaj típus alkalmazható!

A hibamegállapítás díjmentes. Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a szervótartályban habos az olaj és/vagy a szervórendszer zajos?

1. Gyenge, illetve elégtelen szervohatás látható hibaforrása lehet az elszakadt ékszíj.

2. Megfelelő olajszint esetén az elégtelen, gyenge szervohatás legtöbbször a szervoszivattyú kopásából adódik. Lsd.: árlista, szervoszivattyú javítás.

A hibamegállapítás díjmentes. Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a szervo-, illetve mechanikus kormánymű leállított motornál és / vagy ide-oda mozgatáskor erősen kopog

Figyelem! A kormánymű akadása, szoros működése, megnövekedett holtjátéka fokozottan balesetveszélyes!

Szervós és mechanikus kormányművek esetében egyaránt gyakori hiba – sajnos egyre fiatalabb autókon is – a fogasléc középső részének, orsótengelyének és támasztó perselyének nagymérvű kopása. Betudható ez a Magyarországon gyakori úthibáknak és a kormányműben lévő elégtelen kenőanyag mennyiségnek. A fogasléces kormányművek esetében a porvédő gumiharangok sérülése szintén megrövidíti a csúszó, gördülő alkatrészek élettartamát. Lásd.: árlista, mechanikus és szervokormánymű javítás.

A hibamegállapítás díjmentes. Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a szervó-, illetve mechanikus kormánymű kormányzáskor megszorul, akad?

Figyelem! A kormánymű akadása, szoros működése, megnövekedett holtjátéka fokozottan balesetveszélyes!

Mindenféle képpen kérje futómű szervíz segítségét! Akadás esetén az Ön és többi közlekedő biztonsága érdekében közúton ne használja a gépjárművet a hiba elhárításáig! A futómű, illetve a kormánymű szoros működése általában a gömbfejek, csapágyak kopásából, korrodáltságából adódik.

A hiba megállapítás díjmentes. Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a szervókormánymű járó motornál, ide-oda mozgatáskor kopog?

Csak szervokormányművek esetében fordulhat elő, hogy nem csak leállított motornál, de járó motornál kopog a kormánymű.

Általában hirtelen kormánymozdulatnál észlelhető, hogy hirtelen irányváltáskor “megugrik” a kormány. Ez általában a kormánymű javítását, illetve cseréjét jelenti. Lásd.: árlista, szervokormánymű javítás.

A hiba megállapítás díjmentes. Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a szervókormánymű mozgatáskor túl könnyű?

Figyelem! A túl könnyű kormányzás nagy sebességnél labilissá, balesetveszélyessé teszi a közlekedést!

Az egyik legproblémásabb és legveszélyesebb hibák előidézője a szervokormánymű orsótengelyén elhelyezkedő vezérlő meghibásodása. Mind a kormánymű öntvényház, mind a vezérlő tengely gyűrűinek kopása okozhatja az alábbi hibákat: szervohatás csak az egyik irányban alakul ki, szervohatás túl könnyű, kormánymozdulat nélküli aláfordulás, kormánykerék nyugalmi állapotban ide-oda mozgása. Ez a kormánymű javítását, illetve cseréjét igényli. Lásd.: árlista, szervokormánymű javítás.
A hiba megállapítás díjmentes.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a szervokormánymű egyik irányba mozdításakor szinte magától aláfordul?

Figyelem! A túl könnyű kormányzás nagy sebességnél labilissá, balesetveszélyessé teszi a közlekedést! Az egyik legproblémásabb és legveszélyesebb hibák előidézője a szervokormánymű orsótengelyén elhelyezkedő vezérlő meghibásodása.

Mind a kormánymű öntvényház, mind a vezérlő tengely gyûrûinek kopása okozhatja az alábbi hibákat: szervohatás csak az egyik irányban alakul ki, szervohatás túl könnyű, kormánymozdulat nélküli aláfordulás, kormánykerék nyugalmi állapoban ide-oda mozgása. A kormánymű javítását, illetve cseréjét igényli. Lsd.: árlista, szervokormánymű javítás.

Opel ‘B’ és ‘C’ Corsa, Combo, Meriva típusok esetében a szervorásegítés egy – a kormányoszlopra szerelt – elektromos motor segítségével történik.

Ennek meghibásodásakor a fent ismert hibajelenségek jelentkezhetnek. Javítását az árlistánkban ismertetett díjazás mellett tudjuk vállalni.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a szervókormánymű középső állásban külső beavatkozástól függetlenül jobbra-balra mozog?

Figyelem! A túl könnyű kormányzás nagy sebességnél labilissá, balesetveszélyessé teszi a közlekedést! Az egyik legproblémásabb és legveszélyesebb hibák előidézője a szervokormánymű orsótengelyén elhelyezkedő vezérlő meghibásodása.

Mind a kormánymû öntvényház, mind a vezérlő tengely gyűrűinek kopása okozhatja az alábbi hibákat: szervohatás csak az egyik irányban alakul ki, szervohatás túl könnyű, kormánymozdulat nélküli aláfordulás, kormánykerék nyugalmi állapotban ide-oda mozgása. A kormánymű javítását, illetve cseréjét igényli. Lásd.: árlista, szervokormánymű javítás.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha vidéki vagyok és nem tudok felmenni Budapestre?
Semmi gond! Ön kiszerelteti a kormányművet az Ön által választott autószerelővel és mi futárt küldünk Önhöz. Futárunk elhozza és készen vissza is szállítja a felújított alkatrészt.
Kormánymű javítás

Küldhetjük a futárunkat a hibás alkatrészért?