KORMÁNYMŰ FELÚJÍTÁS – JAVÍTÁS

Ingyenesen hozzuk-visszük! (Személyautó, teherautó kormányművek javítása)

  • 1-2 Munkanap alatt elkészül!
  • Egyenesen Önhöz megyünk az alkatrészért!

    Megjavítjuk! Készen visszaszállítjuk! -Igen, Önhöz is elmegyünk!

  • Ingyenes hibafeltárás.
  • INGYENES szállítás az egész országban!
  • Teherautó és busz kormányművet is javítunk!
  • 1 ÉV teljeskörű garancia
  • Kormánymű felújítás ára: 45 – 75 ezer Ft között

Ingyenes tanácsadás! +36 30 78 53 479

Viberen is kereshet!

Hétfőtől – Szombatig  08:00 – 20:00-ig!

Az alábbi 1 perces videóban elmondom a kormánymű javítás folyamatát és költségeit.

Elérhetőségünk:

+36 30 78 53 479

Akik már megbíztak bennünk:

Hívjon fel!

 Megmondjuk előre milyen javítási költséggel számolhat.

+36 30 78 53 479

Viberen is kerehet

 Birton Sándor

KORMÁNYMŰ JAVÍTÁS

SOS Ügyfélszolgálat: Hétfőtől – Szombatig  08:00 – 18:00-ig!

Mi a számlás árainkat tüntettük fel! Nálunk biztos érvényes garancialevelet fog kapni!  12 hónap garanciát vállalunk korlátlan futás teljesítmény mellett. 

100% Minőségi garancia. MINDEN(!) kopó alkatrészt cserélünk gyári minőségre! A felújítás után, gyakorlatilag olyan lesz mint az új!

Egész országra kiterjedő INGYENES beszállítás, INGYENES bevizsgálás, INGYENES visszaszállítás. (Csak nálunk!)

Autó szervizeknek egyedi konstrukciók!

Smart Support. A megrendeléstől a számlázásig, a munka minden egyes szakaszáról SMS-ben tájékoztatjuk! (Csak nálunk!)

Ahol már hallhattál rólunk:

Rólunk mondták:

“Nagyon-nagyon meg vagyok elégedve, komolyan mondom. Többet kaptam mint amint vártam. Telefonon elmondtam hogy mivel van problémám. Még aznap autót küldtek a szervizbe ahol az autóm állt. Következő nap leegyeztettük, hogy milyen lehetséges megoldások vannak. Eldöntöttem mit szeretnék, és 24 óra múlva már a szerelőm tette is vissza az autómba. Csak ajánlani tudom a fiúkat.”

Varga Melinda – Budapest

“Maximálisan meg vagyok elégedve Sándorék munkájával. Készségesen segítettek kitalálni mi lehet számomra a legideálisabb megoldás. Majd miután megrendeltem a javítást, mindenről SMS-ben folyamatosan tájékoztattak. Profi cég!”

Papp Sándor – Szigetszentmiklós

“Egy barátom ajánlotta Birton Sándort szervószivattyú javítással kapcsolatban. Felkerestem, és ők készségesen segítettek. A szivattyú azóta is jól működik, minden egyszerűen és rendben ment.”

Benyák Balázs – Kaposvár

“Korrekt, megbízható, szorgalmas fiatal csapat. Sajnos az én alkatrészem nem volt javítható, de segítettek szerezni gyári felújított kormányművet. Körbenéztem én is a legnagyobb kereskedőknél, de a srácok 3 nap alatt olyan áron tudtak nekem hozni, mint amilyet én nem találtam sehol. Érezni rajtuk hogy hosszú távra terveznek és fontos nekik az ügyfél élmény.”

Pósa Gábor – Kiskunlacháza

“Bátran ajánlom őket! Hiánypótló ebben a szakmában ez a fiatalos lendület. Minden könnyen és gyorsan ment.  Nekem csak annyi volt a dolgom hogy becsomagoltam a kormányművet, másnap megjelent a házunk előtt egy autó, és vitte is bevizsgálásra. Minden lépésnél tájékoztattak, hol áll az ügy. Majd bevizsgálás után, Sándor hívott személyesen, és leegyeztettük a részleteket. Minden az előre megbeszéltek szerint történt.”

Fülöp Viktor – Majosháza

Ajándék gumiharang minden kormánymű felújítás mellé!

1 Év teljes körű garancia minden munkánkra!

Korlátlan KM futás mellett!

Kérjen ingyenes visszahívást!

1 Év garancia minden munkánkra!

Mi történik, ha megbízik bennünk és a javítás mellett dönt?

0. Hívjon fel! Előre egyeztetjük mire számíthat.

Sok olyan jellegű hiba van, amelyekre lehet előre pontos árát mondani. (pl. folyik a kormánymű)

1: Futárunk elhozza Öntől a meghibásodott kormányművet. 

Budapesten belül INGYENESEN érte megyünk és INGYENESEN készen vissza is visszük.

2: Adunk egy pontos árajánlatot és javítási határidőt!

 Általában 1 munkanap a javítási idő.

3: Visszaszállítjuk a felújított kormányművet.

Országosan a szállítás INGYENES!

FONTOS!

Ezt mindenképpen vegye figyelembe, mielőtt kormánymű felújító céget választ!

Mostanában megszaporodtak, a hozzánk érkező más cégeknél már sajnos csalódott ügyfelek. Ezek az ügyfelek sajnos porul jártak, és több tízezer, (akár százer ft-ot) is buktak, mert nem voltak elég körültekintőek.  Ezért ha Ön kormánymű felújítás előtt van, mindenképpen szánjon rá 5 percet, hogy ezt az összehasonlítást elolvassa, mielőtt belekezd a felújításba! Ezeket mindenképpen kérdezze meg egy felújító cégtől mielőtt döntést hoz!

Ezt várhatja el egy korrekt kormánymű felújító cégtől:

Ezeket mindenképpen kérdezze meg egy cégtől felújítás előtt:

  • Valóban kicserélik az ÖSSZES! tömítést. Hisz Ön komplett felújítást fizeti ki!
  • A gyárival megegyező alkatrészeket használ. Ami drágább, de biztosan jó lesz. (Német, Angol, Amerikai gyártmányok.)
  • A számla kérdése. Ha Ön kap számlát, a garanciát biztosan fogja tudni érvényesíteni. Mi a számlás árakat tüntettük fel! Ellentétben sok cég nettó (azaz számla nélküli) árával. Ha Ön nem kap számlát a munkáról, csak a felújító cég jó szándékában bízhat, hogy valóban tudja-e érvényesíteni a garanciális igényét. (Sajnos hetente jönnek hozzánk ilyen problémával ügyfelek)
  • Porvédő Gumiharang! Egy korrekt cég  biztosít teljesen új porvédő gumiharangot a felújítás mellé. Pár ezer Ft, de biztosítja hogy a szennyeződés ne “egye el” újra a frissen felújított kormányművet. (Egy drága felújítás oka legtöbb esetben az elhasználódott gumiharangokból adódik. Bemegy a szennyeződés, és tönkreteszi a tömítéseket. )
  • Egy korrekt cég egy garanciális kormánymű javítása esetén vagy elvégzi saját maga az újra ki- és beszerelést, vagy költségtérítést biztosít ügyfelei számára.  (Esetleges garanciális munkáink esetén,  20 000 Ft ki-be szerelési költségtérítést biztosítunk ügyfeleink részére.)
  • Egy korrekt cég mögött mindig tudni hogy milyen EMBER van. A weboldalon, az emberek a saját arcukkal és becsületükkel vállalják a felelősséget.  Egy korrekt cég vállalja hogy nyilvánosan lehessen róluk visszajelzést írni. (Pl. google cégem) . Továbbá ha egy cég megtalálható a Google organikus (nem fizetett) találatai között az első pár találatban, az biztosan azt jelenti hogy a cég hosszú idő óta, tartósan működik.  (Jelen esetben például: kormánymű javítás, kormánymű felújítás, szervószivattyú javítás  kulcsszavakra) Ezt mindig érdemes ellenőrizni.
  • VALÓBAN MINDEN TÖMÍTÉS ki lesz cserélve? Sajnos ez nehezen utánakövethető, de van hogy csak azt cserélik ki amit nagyon muszáj. Ez legtöbb esetben a korai garanciális problémáknál derül ki.
  • Milyen alkatrészek kerülnek be a felújítás során. Sajnos rendszeresen találkozunk hozzánk került, már javított alkatrészekben, olcsó utánagyártott alkatrészekkel. Ami okozója az újrajavításnak.
  • Az feltüntet ár számlás ár? Sokszor hallani, hogy csak utólag derül ki, hogy a kiajánlott ár valójában számla nélkül értendő. Önnek azért fontos hogy számlát kapjon a javításról, hogy később tudja érvényesíteni az esetleges garanciális igényeit. Számla nélkül marad a reménykedés, hogy a szerelő is egyetért majd a problémánkkal.. (Mindig a számlás árakat hasonlítsa össze!)
  • Az ár ugye tartalmazza az új porvédő gumiharangokat is? Finoman szólva is meggondolatlanság, ha egy cég egy frissen felújított kormányműre visszateszi a régi használt porvédő gumiharangokat! Ezzel gyakorlatilag “beírta a naptárba a következő felújítás idejét.” Erre mindenképpen kérdezzen rá, hogy az Önnek ajánlott ár tartalmazza-e az új gumiharangokat, hisz egy kormánymű felújításhoz ez is jár!
  • Ha garanciális a munka, ki fizeti ki a ki- és beszerelés költségét? Figyeljen oda, mert garanciális munkák esetén, ha egy cég semmilyen felelősséget nem vállal a ki-be szerelésért, akkor Önnek kell ezt duplán megfizetnie.
  • A cég megtalálható a Google-ban eredetileg is? Ha a weboldal csak az internetről leszedett képekkel van tele, és csak egy hirdetéssel jelenik meg, az intő jel lehet.  Ha egy cég a Google találati listáján csak a fizetett hirdetések között jelenik meg, megkérdőjelezhető hogy vajon hány éves tapasztalattal rendelkezik a kormánymű felújítás területén.

Nálunk a kormánymű felújítás, valóban teljes felújítást jelent!

Nálunk így néz ki egy felújított kormánymű!

Címünk:

1095 Budapest Soroksári Út 48.

Malom Udvar – Ipari Park

Telefonszám: +36 30 78 53 479

Cégadatok:

Adószám: 24677855214
Aktuális cégjegyzékszám: 14 09 315761

Teljes név: Silverstone.hu Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített név: Silverstone.hu Kft.

Ezeket is rólunk mondták:

“Köszönöm szépen a sok segítséget amit kaptam. Minden “nehézségre” sikerült végül megoldást találni. Ajánlom mindenkinek”

Kásás Péter – Biatorbágy

“Minden gyorsan, flottul ment, pont ahogy előre megbeszéltük, és a javítás is jól sikerült. “

Szántó Krisztina- Budapest

“Nagyon tetszik ez a baráti hozzáállás, és a rendszer is nagyon profi. Kívánok még sok elégedett ügyfelet!”

Becker Mihály – Budapest

“Nagyon-nagy segítség volt, hogy a futárjuk közvetlen a szervizbe el tudott menni a hibás kormányműért, mivel nekem a kocsim szervizben volt 🙂 Így szerencsére nagyon egyszerűen megoldódott. “

Muharos József – Szentendre

“Hiánypótló szolgáltatás! Egy régi öreg szakma, a modern korra fűszerezve! Gratula. 5* “

Farkas János – Veresegyháza

Mi van ha nem javítható?

Gyári felújított, dobozos, 2 év garanciával biztosított kormányműveinkre olyan árat tudunk biztosítani, amit máshol nem kap! Kérjen ajánlatot!

Nálunk garantáltan a legjobb árakat találja!

Raktárunkból több mint 3000 gyári felújított kormányművet és szervószivattyút tudunk biztosítani Önnek azonnal, garantáltan a legjobb árakon. További információkért hívjon telefonon.

Több mint 2000 elégedett ügyfél!

Ezeket a kérdéseket szokták nekem a leggyakrabban feltenni kormányművel felújítással kapcsolatban:

Hogy történik a kormánymű javítása?

A javítás illetve felújítás során szétszedjük a kormányművet, és alapos tisztításnak végzünk rajta, különös figyelmet fordítva a mechanikusan igénybe vett felületekre, a csapágyfelületekre és a tömítőgyűrűkkel kapcsolódó részekre.

Miután elvégeztük az tisztítást és az átvizsgálást  utána történik a persely kicserélése. A persely csere utána a csapágyat, a csapágy után a tömítőgyűrűket a szimeringeket és a teflongyűrűket cseréljük.
Ezek az alkatrészek csak gyári vagy a gyárival megegyező minőségű alkatrészek lehetnek!! Kizárólag minőségi anyagolla dolgozunk! (Hisz a garanciát nekünk kell vállalni.)
Ellenőrizzük az axiális gömbfejeket és cseréljük a porvédő harangokat is!

Az összeszerelés után ellenőrizzük a mechanikus alkatrészek akadálymentes futását, a fogasléc optimális hézagát, a kormánymű működését. A szervokormányműveket próbapadon teszteljük, ellenőrizve ezzel a tömítettséget és a biztonságos működést!

 

kormánymű felújítás

A kormánymű fogasléce

Kormánymű felújítás - fogasléc

Megoldható hogy csak a mindenképpen szükséges javítást csináljuk meg? Megoldható hogy ne minden tömítést cseréljünk?

Nem! Itt biztonságtechnikai alkatrészek javításáról van szó! Az mellett hogy ezt csak szigorú engedélyek és szabályok mellett lehet csak javítani, az mellett mi 1 éves teljes körű garanciát biztosítunk.  A kormányművek a szétszerelését követően felületi kezelést csinálunk rajta.  A megtisztított, megmunkált felületekre régi, használt tömítést, csapágyakat, porvédőket nem teszünk vissza, különben nem is tudnánk garanciát vállalni rá. Így viszont bátran vállaljuk a jótállást, és biztosak lehetünk abban, hogy Ön elégedett lesz.

 

Karambolos, deformált illetve mechanikailag sérült,  kormányművek javítását vállaltok?

Nem! Semmiképpen! Életveszélyes lehet. A kormányzást és a biztonságos közlekedést bármennyire is befolyásoló sérüléseknél minden esetben indokolt a kormányműnek cseréje. Sérült kormányműveket nem javítunk! Viszont felújított kormányműveket talán mi tudunk a legolcsóbban szerezni. Bővebb információ a felújított kormányművekről itt. 

Átlagosan mennyi kilométert kellene bírnia a kormányműnek?

A kormánymű rendszer normális európai használatban 300 ezer kilométertől felfelé kezd el tönkre menni, de egy Budapesten futott autónál ez a szám lehet jóval kevesebb is. Nem ritka a 80-120 ezer kilométer sem.  Az egyszerűbb autók még ennyit sem mennek! De a manapság a drága autók is egyre kevesebb kilométerrel érkeznek műhelyünkbe.

Tényleg a lemerült akku miatti bikázás azonnal tönkre teheti az elektromos kormányművet?

Igen. Télen, mikor jön egy hidegebb hullám, sorra esnek be az ilyen rendszerű autók a műhelybe.  A közös az volt bennük hogy mind olyan idős volt, hogy a gyári aksi már nem bírta a hideget és felmondták a szolgálatot a nagy hidegben. A tulajdonos pedig  egyszerűen bebikázták őket. És mi döglik be ilyenkor? Az elektromos kormányszervó, aminek az új ára akár egy jobb használtautóét is elérheti.

Mitől megy tönkre a kormánymű?

A kormánymű fogasléce főkép attól, ha a kormány összekötők belső tövénél levő gumiharangok megsérülnek, s itt beengedik a port, a vizet a finom nagynyomású tömítésekhez, majd azok megfelelő elkoptatása után kiengedik a kenőanyagot. De az első kerekeket érő extrém erős ütések, balesetek is a túlsó végen égetik a kormánymű gyertyáját – ezek miatt olyan torzulások, belső sérülések lépnek fel a finoman illesztett és megmunkált szerkezetben, hogy pillanatok alatt tönkre tud menni úgy, hogy közben mindvégig teljesen egészségesnek tűnik a kormánymű. De olyan kemény igénybevételre, mint amilyet a sokszor a magyar úthálózat jelent az autóknak, a komolyabb terepjárókon kívül egyetlen gyár sem erre készíti fel a legyártott kormányműveit. A kátyúkat, magas járdaszegélyeket illetve a fekvőrendőr csapásait pedig főképp a kormánymű nyeli be.

Máshol szétszerelt, (korábban nem szakműhelyben) kormányművek felújítását, újrajavítását vállaljátok?

Nem. Ezeket a munkákat nem szoktuk vállalni. Például azért nem, mert sokszor szabad szemmel sem látható helyen keletkezhetnek sérülések, melyek a kormánymű későbbi megbízható működését negatívan befolyásolják. A szakszerűtlen szétszerelésből adódóan a hiányzó alkatrészek pótlását sem vállajuk. Komplett gyári javítókészlettel dolgozunk. Munkáinkra bátran vállaljuk az egy év teljes körű garanciát. Mások megkezdett munkájára nem tudjuk.

Mi van akkor ha szervóhatás csak az egyik irányba tapasztalok, a másikban nem?

VIGYÁZAT! A túl könnyű kormányzás nagyobb sebességnél balesetveszélyessé teszi a közlekedést! Az egyik legproblémásabb és legveszélyesebb hibák előidézője a szervokormánymű orsótengelyén elhelyezkedő vezérlő meghibásodása.

Ez azt a szerepet tölti be, hogy a kormány elfordításakor a megfelelő olaj mennyiséget biztosítása a megfelelő irányban. Ezt a kormánymű öntvényház és a vezérlő tengely gyűrűinek kopása is okozhatja. Tünetek: szervohatás csak az egyik irányban tapasztalható, szervohatás már túlságosan könnyű, kormánykerék nyugalmi állapoban ide-oda mozgása. Ez az azonnali kormánymű javítását teszi szükségessé.

Mi van akkor ha a kormánymű (szervos kormánymű és a mechanikus kormánymű esetében is) leállított motor melletti ide-oda mozgatáskor intenzíven kopog?

VIGYÁZAT! A kormánymű  megnövekedett holtjátéka, szoros működése illetve akadása erősen balesetveszélyes!

Sajonos a szervós és mechanikus kormányművek esetében egyaránt gyakori hiba (Én nem csak az idős autóknál, hanem sajnos mostanában már fiatalnál is) hogy a fogasléc középső részének, orsótengelyének és támasztó perselye nagyon megkopik. Lehet ez a gyakori úthibák és a kormányműben lévő nem megfelelő mennyiségű kenőanyag miatt is. A fogasléces kormányműveknél a gumiharangok sérülése szintén csökkenti a csúszó, gördülő alkatrészek élettartamát, mivel beengedi a port illetve az egyéb szennyeződéseket a kormánymű belső részébe.

Mi van ha a járó motornál mellett a kormány ide-oda mozgatáskor kopogást hallok a kormánymű felől?

Ez az eset csakis szervos kormányművek esetében fordulhat elő, hogy nem csak leállított motor mellett, de járó motornál is kopog a kormánymű.

Ilyenkor az tapasztalható, hogy hirtelen kormánymozdulatnál vagy hirtelen irányváltáskor ugrik egyet a kormány. Ez általában a kormánymű javítását, vagy rosszabb esetben cseréjét is jelentheti.

Mi van ha macskakövön haladva kopogó hangot hallok a kormánymű felől?

Ez nem valószínű kormánymű meghibásodására vall. Azt tudjuk tanácsolni, hogy a futómű komolyabb átnézését futómű szakszervizben csináltassa meg. Leggyakrabban a hibát a kanyarstabilizátor szélső gömbfejei, vagy a középső szilentjei szokták okozni.

Mi van akkor ha a kormánykeréktől végállásban kattogó és ékszíjzajt hallok?

Először is. Ha az ékszíj és a feszítők állapota megfelelő, akkor bizonyos típusok esetében (pl. a Volsvágen és az Audi) a generátor ékszíjtárcsája szabadonfutó csapágyazással van ellátva. A hiba ilyenkor az hogy ennek meghibásodásakor az ékszíj megcsúszik, továbbá még csattoghat is. Az ember akkor jár el körültekintően ha az ékszijtárcsák kopását is megvizsgálja.

Mi van akkor ha a kormánykerék mozgatáskor 45-90°-ként megszorul és ekkor a szervoszivattyú zajos hangot ad?

Ilyenkor azt feltételezhetjük hogy a kormányoszlopot a kormánymű orsótengellyel összekötőtő kardáncsukló romolhatott el.

Mi van ha a szervotartályból eltűnt a szervoolaj?

A probléma nagy valószínűséggel a szervorendszer tömítetlensége. Fogasléces kormányművek esetében érdemes rendszeresen ellenőrizni hogy a gumiharangok sérülésmentesek-e, mert csak ez tudja megvédi a kormánymű belső részeit a piszoktól. A szakadt porvédő a leggyakoribb forrása a kormányműveknek meghibásodásának.
A tömítetlenség könnyen javítható.
Viszont a szervorendszer utántöltése előtt kérjük érdelődjün, mert sok esetben csak a gyártó által meghatározott olaj típus alkalmazható!

Mi van akkor ha a kormánykerék beremeg?

A kormányműveknél ha a legkisebb mozdulatnál is beremeg a kormány, és előzetes sérülés nem volt az autón illetve a visszatérő hidraulika cső sincs megtörve, a problémát valószínűleg egy kopott ékszíj esetleg levegős szervorendszer  okozza. De a szervoszivattyú kagylós kopása is hasonló tüneteket szokott jelentkezni.

 

Mi van ha a szervotartályban habos az olaj és szervorendszer is zajos?

Ezt is okozhatja az elszakadt ékszíj, ilyenkor csak gyenge szervohatás tapasztalható. Ha megfelelő az olajszint, és a szervohatás mégis gyenge, az adódhat a szervoszivattyú kopásából.

 Mi van akkor ha a kormánymű egyik irányba mozdításakor szinte magától aláfordul?

VIGYÁZAT! A túl könnyű kormányzás nagy sebességnél labilissá teszi az autót, és baleset veszélyessé válik! A legbajosabb hibák kiváltója általában a szervokormánymű orsótengelyén elhelyezkedő vezérlő meghibásodása.
Ezt a kormánymű öntvényháza, és a vezérlő tengely gyűrűinek kopása is okozhatja.  Jelenségei a következők: szervohatás csak az egyik irányban alakul ki,

  • A szervohatás túl könnyű.
  • Kormánymozdulat nélküli aláfordulás.
  • Kormánykerék nyugalmi pozícióban is ide-oda mozgása.

Mi van akkor ha sívító hang hallatszik a kormánykerék szélső állásban szervokormányműves autóknál?

Fontos tudni hogy a szervoszivattyú a kormánykerék legszélső állásában adja le a legnagyobb teljesítményt, ami akár 5 kW is lehet. Viszont ha a szervoszivattyút meghajtó ékszíj kopott vagy laza, akkor abban az állásban megcsúszik. Ez a probléma könnyen javítható, ha a szervoszivattyút hajtó ékszijat, vagy az ékszijfeszítő görgőket cseréjük.  Más esetekben a szervoszivattyút javítani kell.

Mi van akkor ha gyenge vagy ha teljesen elment szervohatás mindkét irányban, menet közben?

  • Ha csak gyenge vagy nem megfelelő szervohatás akkor a hiba látható is lehet, mert valószínű elszakadt az ékszíj.
  • Ha az olajszint megfelelő, akkor a gyenge szervohatás legtöbbször a szervoszivattyú kopásából adódódhat.  Keressen minket, mert a kormánymű és a szervoszivattyú bevizsgálása díjmentes.

Mi van akkor ha a szervohatás alapjáraton egyáltalán nincs vagy csak nagyon gyenge, de ha már megemelem a fodulatszámot akkor jobb?

  • Ha csak gyenge vagy nem megfelelő szervohatás akkor a hiba látható is lehet, mert valószínű elszakadt az ékszíj. De ha volt korábbi futómű sérülés, vagy esetleg huzamosabb szervohatás nélküli használat következménye miatt, akár a kormánymű is okozhatja ezt a hibát.
  • Ha az olajszint megfelelő, akkor a gyenge szervohatás legtöbbször a szervoszivattyú kopásából adódódhat.  Keressen minket, mert a kormánymű és a szervoszivattyú bevizsgálása díjmentes.
 

 Mi van akkor ha a szervokormánymű mozgatása túlságosan könnyű?

VIGYÁZAT! A túl könnyű kormányzás nagy sebességnél labilissá teszi az autót, és baleset veszélyessé válik! A legbajosabb hibák kiváltója általában a szervokormánymű orsótengelyén elhelyezkedő vezérlő meghibásodása.

A kormánymű öntvényház és a vezérlő tengely gyűrűinek kopása okozhatja a következő hibákat:

  • Szervohatás csak az egyik irányban van.
  • A szervohatás túlságosan könnyű.
  • Kormánymozdulat nélküli aláfordulás.

Ez a kormánymű javítását, rosszabb esetben a komplett cseréjére van szükség.

Mi van akkor ha a kormánymű középső állásban külső beavatkozástól függetlenül jobbra-balra mozog?

VIGYÁZAT! A túl könnyű kormányzás nagy sebességnél labilissá teszi az autót, és baleset veszélyessé válik! A legbajosabb hibák kiváltója általában a szervokormánymű orsótengelyén elhelyezkedő vezérlő meghibásodása.

Ezt a kormánymű öntvényháza, és a vezérlő tengely gyűrűinek kopása is okozhatja.  Jelenségei a következők: szervohatás csak az egyik irányban alakul ki,

  • A szervohatás túl könnyű.
  • Kormánymozdulat nélküli aláfordulás.
  • Kormánykerék nyugalmi pozícióban is ide-oda mozgása.

Ez a kormánymű javítását, rosszabb esetben a komplett cseréjére van szükség.

Fogalmam sincs mi lehet a baja a kormányműnek, de fel kéne újítani!

Vannak olyan hibák, melyeket egyszerűen nem lehet és nem is tudunk javítani. Mind a kormánymű és szervószivattyúk esetében az alkatrészeket bizonyos mértéknél tovább bontani egyszerűen képtelenség. A pontos tünet ismeretéből viszont teljes bizonyossággal megállapítható, hogy egy alkatrész javítható-e, vagy nem. Az esetek többségében a kormánymű javítható. Ez alól sajnos kivételt képeznek a BMW kormányművek.

Mi van akkor ha zajosodik a szervorendszer az autómban?

Ez a probléma 3 hibára is utalhat. Ezt a zajt kiválthatja motorfordulat emelése, végálláshoz közeli kormánykerék állás, vagy már a legkisebb kormánykerék elfordítása is.

Amennyiben a zaj egyidejűleg a kormánymozdulattal hallható, sőt, még ha erősödik is, valószínűleg a szervorendszer hibájára utal. Fogasléces kormányművek esetében érdemes lehet rendszeresen ellenőrizni a porvédő gumiharangokat, hogy nincs-e rajta esetleg sérülés, mert csak ez védi a kormánymű belső részeit a szennyeződés! A sérült porvédő a legfőbb hibaforrása kormányműveknek.

  • Ha esetleg olajszivárgás nem tapasztalható illetve az olajtartályból sem hiányzik olaj , de itt viszont az olaj igen habos, már-már szinte rózsaszínű – a szervorendszerbe valahol elkezdett levegősödni.
  • Az olaj a szervorendszerből valahol elszivárog (pl. porvédőharangban). A szervotartályban nagy mértékben csökken az olajszint, hogy már a szervoszivattyú csak levegőt szív a tartályból. Így a szervohatás már nem alakul ki, vagy gyengül. Szervoolaj, vagy automata váltoolaj utántöltésével a zaj megszűnik és – ha a szervoszivattyú nem károsodott attól hogy szárazon lett használva akkor a szervohatás újra kialakul. A tömítetlenséget szervizünkben javítani tudjuk.
  • Idővel mint minden más a szervoszivattyú belső betétjei is megkopnak, elhasználódnak. A kopás általában a tartályban lévő szervoolaj színéből megállapítható. A sötét szürkés árnyalatú szervoolajból az következtethető ki, hogy a szervoszivattyú elkopott felületéről leváló apró fémtörmelékek kerültek bele. Ezek a kis fémtörmelékek felgyorsítják a szervoszivattyú további kopását, mely a szervohatás végső megszűnéséhez vezet.

 Mi van akkor ha a kormánymű kormányzáskor megszorul vagy akad?

VIGYÁZAT! A kormánymű akadása és/vagy szorulása, fokozottan balesetveszélyes!

Mindenféleképpen kérje futómű / kormánymű szakszerviz azonnali tanácsát! AZ AKADÁS ÉLETVESZÉLYES LEHET!Az autót ne használja a hiba elhárításáig! A futómű, illetve a kormánymű szoros működése általában a gömbfejek, csapágyak kopásából, korrodáltságából adódik.

Kérjen ingyenes személyes tanácsadást!

+36 30 78 53 479

Birton Sándor

Szervószivattyú javítás

Szervókormány javítás

Pár szóban rólunk, a kormánymű felújításról, illetve a szervószivattyú javításról:

Vállalkozásunk a legmagasabb elvárásoknak megfelelő szolgáltatást nyújtja a kormányszervó javítás és felújítás szakterületen. Mint az élet minden más területén, a sikerünket itt is a jó csapatnak, azaz elsősorban szuper szakembergárdának köszönhetjük, akik a saját szakterületük legjobbjaiként vannak számon tartva. Mind a kormánymű javítás, mind a szervószivattyú javítás terén. Műhelyünk kiváló felszereltségi szintje lehetővé teszi számunkra, hogy a vállalt javításokat rendkívül gyorsan elvégezzük, így az ügyfeleink 1 munkanapon belül belül átvehetik a felújított kormányműveket.

Közel 10 éves munkatapasztalattal végezzük a szervokormányok, kormányszervo szivattyúk javítását. A kormánymű javítást országosan végezzük, összekötve az ingyenes hozzuk visszük szolgáltatásunkkal. Ha Ön visszatérő vásárló, mindenképpen kérje árengedményünket!

Az autó szervó meghibásodását leggyakrabban a szervórendszer zajos működéséből lehet észrevenni. Ennek több oka is lehet. Tekintettel, hogy a szervófolyadék egy zárt rendszerben, igen magas nyomáson üzemel, a legkisebb tömítetlenség, szivárgás is probléma!  A kormányművek átvizsgálását a szervo-kiegyenlítő tartály szintjének megvizsgálásával kezdjük. Az olajszint csökkenése mindig tömítés problémára utal. Zajos működést eredményezhet, amikor a tartályból a szervószivattyú nem jut megfelelő mennyiségű olajhoz és levegős lesz a rendszer. A kormánymű, a szervószivattyú esetében is előfordulhat szivárgás a magas nyomású csöveknél. Fontos tudni, hogy a tartós szervofolyadék nélküli használat a szervoszivattyú végleges tönkremeneteléhez vezethet, ezért szükséges, hogy a hibát időben orvosoljuk.

Porvédő gumiharangok igyekszenek a fogasléces kormányműveket megvédeni a külső behatásoktól, ezért ezeknek a sérülése, általában a legfőbb okozója a kormánymű tönkremenetelének. Ez megelőzhető egy időszakos rápillantással. Minél tovább használjuk az autót, hogy a kormánymű gumiharangja sérült, annál nagyobb kárt tehetünk a kormánymű belső finom részein, ami a végleges javíthatatlansághoz vezet.

A szervoszivattyúk esetében gyakori hiba szokott még lenni, amikor üzem-meleg állapotban alapjáraton megszűt, vagy gyenge a szervóhatást érzékelünk. Ez lehet egy kilométer arányos kopás is, de erőltetett végállásban üzemeltetésnek is lehet az eredménye. Ez a hiba sajnos nem minden esetben javítható, de mindenképpen ismerni kell az alkatrész pontos típusát és a kopás mértékét, melyet szétszedés után csak tudunk megállapítani.

Mi a kormánymű javítás menete?

Cégünk, a silverstone.hu ingyenes alkatrész beszállítást és ingyenes hiba megállapítást kínál minden  Ügyfelünk részére. Amennyiben javításra, illetve felújításra van szükség, szükséges felvenni velünk a kapcsolatot vagy telefonon, vagy kitölteni a futár rendelő űrlapunkat, hogy autót tudjunk érte küldeni. Ha személyesen szeretné behozni, arra is van lehetőség. Raktárunk, irodánk a Soroksári út 48. szám alatt található.

Fontos információ, hogy kiszerelt mind kormányművet, mind szivattyut csak akkor tudunk javításra befogadni, ha ismerjük a pontos tünetet, hiba jelenségeit. Továbbá fontos tudnunk a megfelelő javítás érdekében az adott alkatrész pontos típusát is. A bevizsgálás után, az árat mindig a javítás megkezdése előtt egyeztetjük, és átbeszéljük a lehetőségeket. Csak ezután kezdjük meg az alkatrészek felújítását.

Talán nem is kell említenünk hogy számunkra is nagyon fontos, hogy az általunk beépítésre kerülő alkatrészek mindig legjobb minőséget képviseljék, legyen szó akár tömítésekről, vezetőcsapágyakról, perselyekről, karmantyúkról vagy porvédőkről. Hisz minden munkánkra 1 éve teljes körű garanciát biztosítunk. Nekünk is az az érdekünk hogy a felújított kormánymű és szervószivattyúban az ügyfél a lehető legtovább az örömét lelje!

Igyekszünk minden esetben a leginkább költséghatékony megoldást kitalálni, ezért mi mindig a felújítást preferáljuk a bontott alkatrészek vásárlása helyett. A  bontott alkatrész mindig egy lutri. Ki tudja hogy az milyen stádiumban van már. Viszont egy szépen, igényesen felújított kormánymű, gyakorlatilag olyan mint egy új. Innentől még sok évig örömet fog okozni az autó tulajdonosának.