Hát ez egy nagyon jó kérdés. Erre nincs meghatározva konkrét szám sehol, de azt biztosan el lehet mondani, hogy normális használat mellett egy kormányműnek ki kell hogy bírja a 300 000 kilométert!! Sajnos tapasztalataink szerint, minél újabb kiadású egy autó, annál kevesebb kilométerrel érkeznek be hozzánk. Ami viszont már-már a felháborítóság határát súrolja az “B” betűs német luxus autó márka! Több mint 10 millió Ft-os autók kormányművei 3-4 éves kortól heti rendszerességgel érkezik be hozzánk. Hozzá teszem, úgy van megcsinálva, hogy több mint 50% nem is javítható. Az anyaghasználat kritikán aluli! A régi Lada Szamarák utcahosszal jobbak! Arról már írtunk hogy mitől romlik el a kormánymű. De azt talán megemlíthetjük hogy az egyik legbanálisabb oka a meghibásodásnak, egy pici odafigyeléssel megelőzhető. Ezek pedig a porvédő gumiharangok. Amikor a porvédő gumiharang megsérül, bekerül a kormánymű belsejébe a szennyeződés, ami kikezdi a fogaslécet és a tömítő gyűrűket. Ha az ember időben észre veszi a sérült gumiharangot, 1-2 ezer Ft befektetésével megelőzhet egy 35-65000 Ft közötti javítást. Arról egy másik bejegyzésben hogy mitől függ a kormánymű felújítás ára.  Ha bármi kérdése van, szívesen segítek. Birton Sándor.   +36 30 78 53 479

 

 

 

A kormánymű rendszer normális európai használatban 300 ezer kilométertől felfelé kezd el tönkre menni, de egy Budapesten futott autónál ez a szám lehet jóval kevesebb is. Nem ritka a 80-120 ezer kilométer sem.  Az egyszerűbb autók még ennyit sem mennek! De a manapság a drága autók is egyre kevesebb kilométerrel érkeznek műhelyünkbe.