Igen. Erre valamiért a gyártók sem hívják fel a figyelmet, és saját tapasztalatomból kiindulva nem is tudnak róla sokan, hogy nem ritkán a kormánymű nem az elhasználódás miatt romlik el, hanem a szakszerűtlen használat miatt. Amikor ezt megemlítem, az emberek szeme általában kinyílik mint egy leveses tál, és egyhangúan szoktak visszakérdezni; van olyan hogy szakszerűtlen használat. És a válasz továbbra is igen.  A szervo rásegítés egy kényelmi berendezés, nem biztonságtechnikai elem! ettől függgetlen egy váratlan helyzetben, hirtelen megszűnő szervóhatás komoly meglepetést okozhat, ami akár baleset veszélyes is lehet. Hidraulikus rendszerek esetében járó motornál a szervoszivattyúnak már biztosítani kell a ráségítést. Ez egyértelmű, eddig tiszta sor. Tehát, végállásig kitekert kormánykerék esetében ez megnövekedett terhelést jelent a szervoszivattyúnak, könnyen túlmelegedhet a rendszer és elveszti a hidraulika folyadék a kenőképességét. Ez a felületek drasztikus sérülését okozza. Pl. járó motorral úgy parkolni, hogy a kormánykerék kopra ki van tekerve, az finoman szólva sem egészséges a szervószivattyúnak.

De egy magas útpadkára, járdára történő lendületből parkolás sem nagy barátja a kormányműnek. Gondolom ezt nem is kell részletezni. Ilyen esetben a futómű felől kap egy olyan ütést a kormánymű, mely a vezérlő tengely deformálódását, vagy a fogaslécre rögzített dugattyú leszakadását okozza. És a probléma az, hogy a mechanikai sérülések nem is javíthatóak. Tehát érdemes odafigyelni, mert egy új kormánymű ára nem olcsó mulatság….