Egyéb

Kormánymű olajfolyás. Mi a teendő?

A "kormánymű olajfolyás" tartalmú oldal most már ITT ÉRHETŐ EL   Folyik a kormányműből az olaj. Lehet vele járni? Alapvetően igen. A kormányműnek nem lesz baja, de a szervóhatás is idővel teljesen “elfolyik” az olajjal együtt. Tehát autó használható, csak nem fog működni a szervó.   Hogy és hol lehet a kormányművet megjavítani? A kormánymű az autó [...]

Miért nem lehet Karambolos vagy deformált kormányművek javítani?

Azért mert életveszélyes lehet. A kormányzást és a biztonságos közlekedést bármennyire is befolyásoló sérüléseknél minden esetben indokolt a kormányműnek cseréje. Sérült kormányműveket sehol nem javítanak, de ha esetleg ilyenről hallana, mindenképpen kerülje el. Kanyarodás közben mondjuk egy fogasléc megszorulása, komoly balesetet is okozhat. Ha már másik kormányműre van szükség, akkor válasszon inkább gyári felújítottat. Ez egy új gyárival [...]

Hogy történik a kormánymű felújítása?

A kormánymű felújítás során először is szétszedjük a kormányművet, és elvégezzük a hiba feltárást.  Ha megvan a hiba, utána alapos tisztításnak végzünk rajta,  különös figyelmet fordítva a mechanikusan igénybe vett felületekre, a csapágy felületekre és a tömítőgyűrűkkel kapcsolódó részekre. A tisztítást követően következik az alkatrészek újra cserélése.  A persely csere utána a csapágyat,  a csapágy után [...]

Így kerülje el a kormánymű felújítást, egy alig 1-2 ezer Ft-os kiegészítővel.

Kerülje el a kormánymű meghibásodást a porvédő gumiharangok cseréjével! Az egyik leggyakoribb kormánymű hiba, a kormánymű olajfolyás. Az olajfolyásnak pedig leggyakoribb oka, hogy tönkre mennek a belső magas nyomású tömítések (szimeringek), hogy a a külső kormánymű részén a porvédő gumiharangok elszakadtak. A fogasléc és a belső alkatrészek felületei nem túlságosan ellenállóak a por és a bejutó szennyeződésekkel [...]

Opel Corsa és Opel Adam kormánymű problémák

Szokatlan lépés az Opeltől, mert azonnali visszahívást jelentett be az Opel két modelljére, az Opel Adamra és az Opel Corsára. A cég szerint a két modellel addig egyáltalán nem is ajánlott járni, amíg egy márkaszervizben át nem vizsgálják az Opel kormányművét. A történetben több tízezer Opel Adam és Opel Corsa érintett, ezek közül nyolcezerrel lehet valóban hibás. [...]

Megelőzhető a szervószivattyú / kormánymű meghibásodása?

Igen. Erre valamiért a gyártók sem hívják fel a figyelmet, és saját tapasztalatomból kiindulva nem is tudnak róla sokan, hogy nem ritkán a kormánymű nem az elhasználódás miatt romlik el, hanem a szakszerűtlen használat miatt. Amikor ezt megemlítem, az emberek szeme általában kinyílik mint egy leveses tál, és egyhangúan szoktak visszakérdezni; van olyan hogy szakszerűtlen használat. [...]

Tényleg nem javíthatóak a BMW kormányművek?

Való igaz, hogy a BMW valamilyen oknál fogva, olyan kormányműveket gyárt, ami hamarabb elhasználódik mint más márkák ugyanilyen alkatrészei. A gond az anyaghasználatnál van, mert a BMW kormányművek sok esetben véglegesen tönkre mennek. Nyilván nem tudunk 100% reprezentatív eredményeket mondani, de a műhelyünkben is a leggyakoribb kormányművek a BMW kezei alól kerültek ki. És az is igaz, [...]

Mások azt mondják: nem javítható a kormányművem. Ez igaz? Csak őszintén!

Ebben az esetben 2 dolog lehetséges.   1. Egyáltalán nem biztos hogy a kormánymű nem javítható! Sok szervizben a legnagyobb jó szándékkal sem mindig mondható hogy a szerelő kollégák maximálisan motiváltak lennének. Rendszeresen érkeznek hozzánk olyan felújításra szoruló kormányművek, amiket mások már visszadobta, mondván hogy nem javítható, de mi mégis meg tudjuk csinálni. És ugyanúgy 1 [...]

Mennyi kilométert “kéne” bírnia egy kormányműnek?

Hát ez egy nagyon jó kérdés. Erre nincs meghatározva konkrét szám sehol, de azt biztosan el lehet mondani, hogy normális használat mellett egy kormányműnek ki kell hogy bírja a 300 000 kilométert!! Sajnos tapasztalataink szerint, minél újabb kiadású egy autó, annál kevesebb kilométerrel érkeznek be hozzánk. Ami viszont már-már a felháborítóság határát súrolja az "B" betűs [...]

Mitől romlik el a kormánymű?

A kormánymű fogasléce elsősorban attól, ha a kormány összekötők belső tövénél levő gumiharangok meghibásodik s itt beengedik a port, a vizet a finom nagynyomású tömítésekhez, majd azok megfelelő elkoptatása után kiengedik a kenőanyagot. De az első kerekeket érő komolyabb ütések is erősen rövidítik az élettartamot.  Az erősebb ütéseknél olyan torzulások, belső sérülések lépnek fel a finoman illesztett és [...]