Kopog a kormánymű? 

  • Kormánymű kopogásának kijavítási ára: 45 – 75 000 Ft
  • 1-2 Munkanap alatt elkészül!
  • Egyenesen Önhöz megyünk az alkatrészért!

    Megjavítjuk! Készen visszaszállítjuk! -Igen, Önhöz is elmegyünk!

  • Ingyenes hibafeltárás.
  • INGYENES szállítás az egész országban!
  • Ingyenes tanácsadás! +36 30 78 53 479

Ebben az 1 perces videóban elmondom a kormánymű javítás folyamatát!

Ezért kopog a kormánymű:

Nagy valószínűséggel a kormánymű azért kopog meg mert kopott a fogasléc vagy a vezető persely! 

Ha a vezető persely kopása miatt kopog a kormánymű, akkor javítható. Ha a fogasléc kopása miatt kopog, akkor a kormánymű már nem javítható. Ennek a megállapítása csak szétszedés után derül ki! Kérje ingyenes bevizsgálásunkat. Ha szeretné, érte is megyünk, közvetlen Önhöz!

+36 30 78 53 479

Vigyázat! Ha a szervokormány illetve mechanikus kormányművek esetében is, leállított motor mellett, ha ide-oda mozgatva a kormányt, erős kopogás tapasztalható az veszélyes is lehet!

Szervós és mechanikus kormányművek esetében egyaránt gyakori hiba – sajnos egyre fiatalabb autókon is – a fogasléc középső részének, orsótengelyének és támasztó perselyének nagymérvű kopása. Betudható ez a Magyarországon gyakori úthibáknak és a kormányműben lévő elégtelen kenőanyag mennyiségnek. A fogasléces kormányművek esetében a porvédő gumiharangok sérülése szintén megrövidíti a csúszó, gördülő alkatrészek élettartamát.

Az hogy  járó motornál kopog a kormánymű (nem csak leállított motornál) csak szervokormányművek esetében fordulhat elő.

Általában hirtelen kormánymozdulatnál észlelhető, hogy hirtelen irányváltáskor “megugrik” a kormány. Ez általában a kormánymű javítását, illetve cseréjét is jelenti.

Ha menet közben kopogó hang hallatszik egyenetlen úton, az nem feltétlen kormánymű hiba.

A menet közben jhallható, érezhető kopogás ritkábban jelentik a kormánymű meghibásodását.

Ilyenkor érdemes a futómű alaposabban átvizsgálni futómű szakszervizben. Leggyakrabban a hibát a kanyarstabilizátor szélső gömbfejei, vagy a középső szilentjei okozzák.

szervokormany javitas

Kopog a kormánymű?

Garantálom, hogy ezután nem fog!

+36 30 78 53 479

Birton Sándor

tulajdonos

KÉRJE AZ INGYENES BEVIZSGÁLÁST

Az alábbi űrlapon megrendelheti az autót, ami egyenesen Önhöz megy. Ezután INGYENESEN behozza műhelyünkbe hibafeltárásra a kormányművet.

Akik már megbíztak bennünk:

KÉRJEN INGYENES VISSZAHÍVÁST!

1 Év garancia minden munkánkra!

Mi történik, ha megbízik bennünk és a javítás mellett dönt?

0. Hívjon fel! Előre egyeztetjük mire számíthat.

Sok olyan jellegű hiba van, amelyekre lehet előre pontos árát mondani. (pl. folyik a kormánymű)

1: Futárunk elhozza Öntől a meghibásodott kormányművet. 

Budapesten belül INGYENESEN érte megyünk és INGYENESEN készen vissza is visszük.

2: Adunk egy pontos árajánlatot és javítási határidőt!

 Általában 1 munkanap a javítási idő.

3: Visszaszállítjuk a felújított kormányművet.

Országosan a szállítás INGYENES!

Segíthetek?+36 30 78 53 479

Kopog a kormánymű? Segíthetek? +36 30 78 53 479

Címünk:

1095 Budapest Soroksári Út 48.

Malom Udvar – Iroda és Raktárközpont

Cégadatok:

Adószám: 24677855214
Aktuális cégjegyzékszám: 14 09 315761

Teljes név: Silverstone.hu Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített név: Silverstone.hu Kft.

Kormánymű javítás

Szervokormány javítás

A kormánymű kopogásának megszüntetését vállaljuk!

A kormánymű kopoghat ha az alsó lengőkar gömbfejjel vannak esetleg problémák.

Ez az alkatrész köti össze a csonkállványt és az alsó lengőkart. Feladata az alkatrészek összekapcsolásán kívül még az, hogy a csonkállvány szabadon elfordulhasson úgy, hogy az összeköttetés nem szakad meg. Ha az alkatrész kikopik, akkor lógni kezd és ez okozhat kopogó hangot. A gömbfej sajnos nem javítható, és itt csak a csere lehet a megoldás. Ha netalán ez okozza a kormánymű kopogását. De szerencsére nem ez a leggyakoribb eset.

A kormánymű kopogását okozhatja a hossz stabilizátor rúd.

Minden gépkocsiban található egy mechanikus kanyarstabilizáló berendezés. Ennek az eszköznek a feladata, hogy kanyar menetben ne billenjen akkorát a gépkocsi és az autó tömegközéppontját, lejjebb helyezze.

A stabilizátor lengőkart és a lengéscsillapítót a hossz stabilizátor rúd köti össze. A szóban forgó eszközön szintén gömbfejek találhatók, amik biztosítják a szabad elfordulás mellett az alkatrészek összeköttetését. Ezek az alkatrészek is kopó alkatrészek és menet közben folyamatosan mozognak ezáltal kopnak is. A kopás következtében idővel elkezdenek lógni, ami oka lehet a “kormánymű kopog” hibajelenségnek. Onnan tudhatjuk hogy ez a hiba forrása, ha egyenlőtlen felületű úton folyamatos apró kopogó hang hallatszik a kormánymű felől.

Ha a kormánymű kopog, annak az ok lehet a szélső kormányösszekötő gömbfej is.

Az előzőleg felsorolt alkatrészek okozhatják a talán legsűrűbben a kormánymű kopogását, de a szélső gömbfej lógása miatt is lehetséges a kopogó hang. De egy kicsit is jártas autószerelő, ha felemeli az autót és megvizsgálja, ki tudja szűrni a kopogó alkatrészt.

Ha a kormánymű kopog, annak az oka lehet a trapézszilent is.

 

A trapézszilet feladata, hogy összekösse a bölcsőt és a lengőkart úgy, hogy az el tudjon mozdulni egymástól. Amikor az autó halad a lengőkarok fel-le mozognak. A mozgás következtében a szilentek tekerednek. Az idő múlásával ezek az alkatrészek kirepedeznek mert gumiból készültek és el is szakadnak. Az elszakadt szilent vezet a lengőkar lógásához, ami bizonytalan úttartást eredményez. Ha ez komolyabb stádiumba lép, abban az esetben észlelhetjük azt hogy a kormánymű kopog.

Ha a kormánymű kopog, a hiba forrása lehet belső kormányösszekötő gömbcsukló.

A kormányműhöz legközelebbi gömbcsuklót hívják kormányösszekötő gömbcsuklónak. Ezek az alkatrészek is tudják a kopogó hangot hallatni. De ezt már csak akkor mikor nagyobb mértékben kopottak. A futóművet ütések érik menet közben és ezek a illesztett alkatrészek nyelik el az ütések egy részét. A folyamatos ütések hatására egy idő után lógni kezdenek. Például ezt értik az alatt mikor azt mondják hogy lóg a kormánymű. Ha az alkatrész lóg, onnantól kezdve egyre gyorsabban romlik az állapota. Egy idő után a már kormánymű kopogó hangot is elkezd adni.

Ha a kormánymű kopog, a hiba lehet az is ha a kormánymű persely persely.

 

Olyan eset is előfordulhat, hogy a kormányműben is eltörik a fogaslécet vezető persely. Akár a kopás következtében kikophat a kormánymű mechanika is. Sok esetben a kopást állítócsavar elforgatásával korrigálni lehet , de a perselyek törését jobb esetben a persely cseréjével, rosszabb esetben a kormánymű cseréjével lehet csak megoldani. Mindkét esetben a hibát csak úgy lehet feltérképezni, ha a kormánymű már ki van szerelve az autóból. Nálunk a hibafeltárás ingyenes. Hívjon minket bizalommal.

A lengés csillapító szárának lógása is okozhat kopogó hangot.

Ez viszont egy nagyon ritka ok. Tehát ha a kormánymű kopog, a legritkább esetben az a probléma oka. Ez csak nagyon öreg és elhanyagolt autóknál szokott fellépni. Idáig amúgy nagyon kevés tulajdonos hagyja “elfajulni” a helyzetet, mert a szervizek alkalmával a gépkocsi lengéscsillapító mérésen szokott átesni, így még idő előtt ki szokott derülni a hiba.