INGYENES oda-vissza szállítással az egész országban!*

Kopog a kormánymű? Itt a megoldás!

Ha kopog a kormánymű, kölönösen fontos, ha ideje korán felismeri a kormánymű hibáját, több tízezer forintot takaríthat meg!

Ezért kopog a kormánymű

r

Nagy valószínűséggel a kormánymű azért kopog meg mert kopott a fogasléc vagy a vezető persely!

Ha a vezető persely kopása miatt kopog a kormánymű, akkor javítható. Ha a fogasléc kopása miatt kopog, akkor kis valószínűséggel javítható. Ennek a megállapítása csak szétszedés után derül ki! Kérje ingyenes bevizsgálásunkat. Ha szeretné, érte is megyünk, közvetlen Önhöz!

Kormánymű

igyázat! Ha a szervokormány illetve mechanikus kormányművek esetében is, leállított motor mellett, ha ide-oda mozgatva a kormányt, erős kopogás tapasztalható az veszélyes is lehet!

Szervós és mechanikus kormányművek esetében egyaránt gyakori hiba – sajnos egyre fiatalabb autókon is – a fogasléc középső részének, orsótengelyének és támasztó perselyének nagymérvű kopása. Betudható ez a Magyarországon gyakori úthibáknak és a kormányműben lévő elégtelen kenőanyag mennyiségnek. A fogasléces kormányművek esetében a porvédő gumiharangok sérülése szintén megrövidíti a csúszó, gördülő alkatrészek élettartamát.

Az hogy  járó motornál kopog a kormánymű (nem csak leállított motornál) csak szervokormányművek esetében fordulhat elő.

Általában hirtelen kormánymozdulatnál észlelhető, hogy hirtelen irányváltáskor “megugrik” a kormány. Ez általában a kormánymű javítását, illetve cseréjét is jelenti.

Ha menet közben kopogó hang hallatszik egyenetlen úton, az nem feltétlen kormánymű hiba.

A menet közben jhallható, érezhető kopogás ritkábban jelentik a kormánymű meghibásodását.

Ilyenkor érdemes a futómű alaposabban átvizsgálni futómű szakszervizben. Leggyakrabban a hibát a kanyarstabilizátor szélső gömbfejei, vagy a középső szilentjei okozzák.

Miért érdemes minket választania?

N

Rövid határidővel dolgozunk!

N

Egyenesen Önhöz megyünk az alkatrészért és vissza is visszük!

N

INGYENES oda-vissza szállítás az egész országban!*

N

Teherautó és busz kormányművet is javítunk!

N

Akár cseredarabot is tudunk biztosítani!

N

Szervókormány javítás kedvező áron!

N

Több mint 10,000 elégedett ügyfél!

N

Megbízható cég besorolás!

N

1 év korlátlan km futás garancia!

N

Mi olyat is javítunk, amit máshol javíthatatlannak mondtak!

N

Ingyenes tanácsadás!

N

Nálunk így néz ki egy felújított kormánymű!

FONTOS!

Ezt mindenképpen vegye figyelembe, mielőtt kormánymű felújító céget választ!

Mostanában megszaporodtak, a hozzánk érkező más cégeknél már sajnos csalódott ügyfelek. Ezek az ügyfelek sajnos porul jártak, és több tízezer, (akár százezer forintot) is buktak, mert nem voltak elég körültekintőek. Ezért ha Ön szervókormány javítás előtt áll, mindenképpen szánjon rá 5 percet, hogy ezt az összehasonlítást elolvassa, mielőtt belekezd a felújításba! Ezeket mindenképpen kérdezze meg egy felújító cégtől mielőtt döntést hoz! Részletes leírást a szervókormány javítás szükségességéről és folyamatáról a tudástár menüpontban talál.

Ezt várhatja el egy korrekt kormánymű felújító cégtől:

Valóban kicserélik az ÖSSZES tömítést. Hisz Ön komplett felújítást fizeti ki!

A gyárival megegyező alkatrészeket használ. Ami drágább, de biztosan jó lesz. (Német, Angol, Amerikai gyártmányok.)

A gyárival megegyező alkatrészeket használ. Ami drágább, de biztosan jó lesz. (Német, Angol, Amerikai gyártmányok.)

A számla kérdése. Ha Ön kap számlát, a garanciát biztosan fogja tudni érvényesíteni. Ha Ön nem kap számlát a munkáról, csak a felújító cég jó szándékában bízhat, hogy valóban tudja-e érvényesíteni a garanciális igényét. (Sajnos hetente jönnek hozzánk ilyen problémával ügyfelek.)

Porvédő Gumiharang! Egy korrekt cég biztosít teljesen új porvédő gumiharangot a felújítás mellé. Pár ezer forint, de biztosítja hogy a szennyeződés ne “egye el” újra a frissen felújított kormányművet. (Egy drága felújítás oka legtöbb esetben az elhasználódott gumiharangokból adódik. Bemegy a szennyeződés, és tönkreteszi a tömítéseket. )

Egy korrekt cég mögött mindig tudni hogy milyen EMBER van. A weboldalon, az emberek a saját arcukkal és becsületükkel vállalják a felelősséget. Egy korrekt cég vállalja hogy nyilvánosan lehessen róluk visszajelzést írni. (Pl. Google és Facebook) . Továbbá ha egy cég megtalálható a Google organikus (nem fizetett) találatai között az első pár találatban, az biztosan azt jelenti hogy a cég hosszú idő óta, tartósan működik. (Jelen esetben például: kormánymű javítás, kormánymű felújítás, szervoszivattyú javítás kulcsszavakra) Ezt mindig érdemes ellenőrizni.

Ezeket mindenképpen kérdezze meg egy cégtől felújítás előtt:

Tényleg MINDEN tömítés ki lesz cserélve? Sajnos ez nehezen utánakövethető, de van hogy csak azt cserélik ki amit nagyon muszáj. Ez legtöbb esetben a korai garanciális problémáknál derül ki.

Milyen alkatrészek kerülnek be a felújítás során. Sajnos rendszeresen találkozunk hozzánk került, már javított alkatrészekben, olcsó utánagyártott alkatrészekkel. Ami okozója az újrajavításnak.

Az feltüntet ár számlás ár? Sokszor hallani, hogy csak utólag derül ki, hogy a kiajánlott ár valójában számla nélkül értendő. Önnek azért fontos hogy számlát kapjon a javításról, hogy később tudja érvényesíteni az esetleges garanciális igényeit. Számla nélkül marad a reménykedés, hogy a szerelő is egyetért majd a problémánkkal.. (Mindig a számlás árakat hasonlítsa össze!)

Az ár ugye tartalmazza az új porvédő gumiharangokat is? Finoman szólva is meggondolatlanság, ha egy cég egy frissen felújított kormányműre visszateszi a régi használt porvédő gumiharangokat! Ezzel gyakorlatilag “beírta a naptárba a következő felújítás idejét.” Erre mindenképpen kérdezzen rá, hogy az Önnek ajánlott ár tartalmazza-e az új gumiharangokat, hisz egy kormánymű felújításhoz ez is jár!

Alaposan utána néztem kivel javíttatok? A cég megtalálható a Google-ben eredetileg is? Ha a weboldal csak az internetről leszedett képekkel van tele, az intő jel lehet. Ha egy cég a Google találati listáján csak a fizetett hirdetések között jelenik meg, megkérdőjelezhető hogy vajon hány éve foglalkozik a kormánymű felújítással, mielőtt szétszedi az Önét!

+36-30/785-3479

1 év teljeskörű garancia

1 év teljeskörű garancia

Mi a számlás árainkat tüntettük fel! Nálunk biztos érvényes garancialevelet fog kapni! 12 hónap garanciát vállalunk korlátlan futás teljesítmény mellett.

100% minőségi garancia

100% Minőségi garancia

100% minőségi garanciát vállalunk! MINDEN kopó alkatrészt cserélünk gyári minőségre! A felújítás után, gyakorlatilag olyan lesz mint az új!

100% minőségi garancia

Ingyen szállítás

Egész országra kiterjedő INGYENES beszállítás, INGYENES bevizsgálás, INGYENES visszaszállítás, csak nálunk!

Töltse ki a futár rendelőt, és mi azonnal indulunk az alkatrészért! INGYENESEN bevizsgáljuk!

Az alábbi űrlapon megrendelheti az autót, ami egyenesen Önhöz megy. Ezután INGYENESEN behozza műhelyünkbe hibafeltárásra a kormányművet.

Futárrendelő útvonal
Ingyenes GLS házhozszállítás

Kérjen ajánlatot másodpercek alatt!

Amennyiben javítható szervókormánya vagy kormányműve, 1-2 munkanapon belül felújítjuk. Csere esetén akár 1 munkanapon belül kiszállítjuk az új alkatrészt.

Segítség kell? Keresse szakértőinket!

1 Év garancia minden munkánkra, korlátlan km futás mellett!

Kormánymű felújítás előtte-utána

ingyenes

INGYENES szállítás*

Akik már megbíztak bennünk

A kormánymű és a szervószivattyú felújítás folyamata

Kormánymű felújítás első lépése

Telefonon előre egyeztetjük a lehetőségeket!

Kormánymű felújítás második lépése

Futárt küldünk egyenesen Önhöz, aki INGYENESEN beszállítja hozzánk a hibás alkatrészt!

Kormánymű felújítás harmadik lépése

Elvégezzük az alkatrész felújítását!

Kormánymű felújítás negyedik lépése

Készen és felújítva visszaszállítjuk Önhöz az ország bármely pontjára!

Rólunk mondták

Hol talál minket?

Címünk

1095 Budapest Soroksári Út 48.
Malom Udvar – Iroda és Raktárközpont

Cégadatok

Silverstone.hu Kft.
Adószám: 24677855-2-43
Cégjegyzékszám: 14 09 315761

A kormánymű kopogásának megszüntetését vállaljuk!

r

A kormánymű kopoghat ha az alsó lengőkar gömbfejjel vannak esetleg problémák.

Ez az alkatrész köti össze a csonkállványt és az alsó lengőkart. Feladata az alkatrészek összekapcsolásán kívül még az, hogy a csonkállvány szabadon elfordulhasson úgy, hogy az összeköttetés nem szakad meg. Ha az alkatrész kikopik, akkor lógni kezd és ez okozhat kopogó hangot. A gömbfej sajnos nem javítható, és itt csak a csere lehet a megoldás. Ha netalán ez okozza a kormánymű kopogását. De szerencsére nem ez a leggyakoribb eset.

Kopog a kormánymű 1
Kopog a kormánymű 2
r

A kormánymű kopogását okozhatja a hossz stabilizátor rúd.

Minden gépkocsiban található egy mechanikus kanyarstabilizáló berendezés. Ennek az eszköznek a feladata, hogy kanyar menetben ne billenjen akkorát a gépkocsi és az autó tömegközéppontját, lejjebb helyezze.

A stabilizátor lengőkart és a lengéscsillapítót a hossz stabilizátor rúd köti össze. A szóban forgó eszközön szintén gömbfejek találhatók, amik biztosítják a szabad elfordulás mellett az alkatrészek összeköttetését. Ezek az alkatrészek is kopó alkatrészek és menet közben folyamatosan mozognak ezáltal kopnak is. A kopás következtében idővel elkezdenek lógni, ami oka lehet a “kormánymű kopog” hibajelenségnek. Onnan tudhatjuk hogy ez a hiba forrása, ha egyenlőtlen felületű úton folyamatos apró kopogó hang hallatszik a kormánymű felől.

r

Ha a kormánymű kopog, annak az ok lehet a szélső kormányösszekötő gömbfej is.

Az előzőleg felsorolt alkatrészek okozhatják a talán legsűrűbben a kormánymű kopogását, de a szélső gömbfej lógása miatt is lehetséges a kopogó hang. De egy kicsit is jártas autószerelő, ha felemeli az autót és megvizsgálja, ki tudja szűrni a kopogó alkatrészt.

Kopog a kormánymű 3
Kopog a kormánymű 4
r

Ha a kormánymű kopog, annak az oka lehet a trapézszilent is.

A trapézszilet feladata, hogy összekösse a bölcsőt és a lengőkart úgy, hogy az el tudjon mozdulni egymástól. Amikor az autó halad a lengőkarok fel-le mozognak. A mozgás következtében a szilentek tekerednek. Az idő múlásával ezek az alkatrészek kirepedeznek mert gumiból készültek és el is szakadnak. Az elszakadt szilent vezet a lengőkar lógásához, ami bizonytalan úttartást eredményez. Ha ez komolyabb stádiumba lép, abban az esetben észlelhetjük azt hogy a kormánymű kopog.

r

Ha a kormánymű kopog, a hiba forrása lehet belső kormányösszekötő gömbcsukló.

A kormányműhöz legközelebbi gömbcsuklót hívják kormányösszekötő gömbcsuklónak. Ezek az alkatrészek is tudják a kopogó hangot hallatni. De ezt már csak akkor mikor nagyobb mértékben kopottak. A futóművet ütések érik menet közben és ezek a illesztett alkatrészek nyelik el az ütések egy részét. A folyamatos ütések hatására egy idő után lógni kezdenek. Például ezt értik az alatt mikor azt mondják hogy lóg a kormánymű. Ha az alkatrész lóg, onnantól kezdve egyre gyorsabban romlik az állapota. Egy idő után a már kormánymű kopogó hangot is elkezd adni.

Kopog a kormánymű 5
Kopog a kormánymű 6
r

Ha a kormánymű kopog, a hiba lehet az is ha a kormánymű persely.

Olyan eset is előfordulhat, hogy a kormányműben is eltörik a fogaslécet vezető persely. Akár a kopás következtében kikophat a kormánymű mechanika is. Sok esetben a kopást állítócsavar elforgatásával korrigálni lehet , de a perselyek törését jobb esetben a persely cseréjével, rosszabb esetben a kormánymű cseréjével lehet csak megoldani. Mindkét esetben a hibát csak úgy lehet feltérképezni, ha a kormánymű már ki van szerelve az autóból. Nálunk a hibafeltárás ingyenes. Hívjon minket bizalommal.

r

A lengés csillapító szárának lógása is okozhat kopogó hangot.

Ez viszont egy nagyon ritka ok. Tehát ha a kormánymű kopog, a legritkább esetben az a probléma oka. Ez csak nagyon öreg és elhanyagolt autóknál szokott fellépni. Idáig amúgy nagyon kevés tulajdonos hagyja “elfajulni” a helyzetet, mert a szervizek alkalmával a gépkocsi lengéscsillapító mérésen szokott átesni, így még idő előtt ki szokott derülni a hiba.

Kopog a kormánymű 7

Gyakran Ismételt Kérdések

Mi van ha a kormánykerék mozgatáskor 45-90°-ként megszorul és ekkor a szervószivattyú zajos?

Ebben az esetben feltételezhetően a kormányoszlopot a kormánymű orsótengellyel összekötőtő kardáncsukló ment tönkre.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha gyenge, megszűnt szervóhatás mindkét irányban, menet közben?

1. Gyenge, illetve elégtelen szervohatás látható hibaforrása lehet az elszakadt ékszíj.

2. Megfelelõ olajszint esetén az elégtelen, gyenge szervohatás legtöbbször a szervoszivattyú kopásából adódik. Lsd.: árlista, szervoszivattyú javítás.
Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha sívító hang van a kormánykerék szélső állásában?

A szervoszivattyú a kormánykerék legszélsõ állásában adja le a legnagyobb teljesítményt, mely akár (típustól függõen) 3-5 kW is lehet.

Amennyiben a szervoszivattyút meghajtó ékszíj kopott, illetve laza, ebben az állásban megcsúszik. Ez a szervoszivattyút hajtó ékszij, vagy az ékszijfeszítõ görgő cseréjével megoldható. Egyéb esetekben a szervoszivattyú javítása indokolt. Lsd.: árlista, szervoszivattyú javítás.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a kormánykerék végállásban kattog és ékszíjzaj van?

Amennyiben az ékszíj és a feszítők állapota megfelelő, bizonyos típusok esetében (VW, Audi, stb.) a generátor ékszíjtárcsája ún., szabadonfutó csapágyazással van ellátva.

Ennek meghibásodásakor az ékszíj meg-megcsúszik, illetve csattoghat. Egyéb esetekben az ékszijtárcsák kopását érdemes megvizsgálni.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha zajos a szervórendszer?

A zajt kiválthatja motorfordulat emelése, végálláshoz közeli kormánykerék állás, vagy már a legkisebb kormánykerék elfordítása is. Mindhárom esetben különböző hibaforrás okozhatja a kellemetlen hangokat.

Amennyiben a zaj kormánymozdulattal egyidejűleg hallható, illetve erősödik, többnyire a szervorendszer hibájára utal. Fogasléces kormányművek esetében érdemes rendszeresen ellenőrizni a porvédő gumiharangok sérülésmentességét, mert csak ez védi a kormánymű belső részeit a szennyeződés! A szakadt porvédõ a legfőbb hibaforrása kormányműveknek.

  1. Amennyiben látható olajszivárgás nem tapasztalható és az olajtartályból sem hiányzik olaj – viszont itt az olaj igen habos, szinte rózsaszínű – a szervorendszerbe valahol fals levegő kerül.
  2. Az olaj a zárt rendszerbõl valahol elszivárog (szervokormánymû porvédőharangban) és a szervotartályban olyan mértékben csökken az olajszint, hogy a szervoszivattyú már csak levegőt szív a tartályból. A szervohatás nem alakul ki, vagy gyengül. Szervoolaj, vagy automata váltoolaj (Dextron II-III. újabb gépjárművek esetében típusfüggő) utántöltésével a zaj megszűnik és – ha a szervoszivattyú nem károsodott a szárazon futástól – a szervohatás újra kialakul. A tömítetlenséget szervizünkben orvosoljuk, lsd.: árlista, tömítetlenségi javítás.
  3. Idővel minden szervoszivattyú belső betétjei megkopnak. A kopás általában a tartályban lévő szervoolaj színéből is megállapítható. A sötét szürkés olaj a szervőszivattyú elkopott felületéről leválló apró fémtörmelék (Az olaj szennyeződése adódhat kormánymű kopástól is) Ez a szennyeződés felgyorsítja a szervoszivattyú tovább kopását, mely a szervohatás végső megszűnéséhez vezet.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a szervóhatás alapjáraton nincs, illetve gyenge – emelt fordulatszámon viszont jobb?

1. Gyenge, illetve elégtelen szervohatás látható hibaforrása lehet az elszakadt ékszíj. Korábbi futómű sérülés, vagy huzamosabb szervohatás nélküli használat következménye miatt, akár kormánymű is okozhat ilyen hibát.

2. Megfelelõ olajszint esetén az elégtelen, gyenge szervohatás azonban legtöbbször a szervoszivattyú kopásából adódik. Lsd.: árlista, szervoszivattyú javítás.
Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon

Mi van ha a szervóhatás csak az egyik irányban van?

Figyelem! A túl könnyű kormányzás nagy sebességnél labilissá, balesetveszélyessé teszi a közlekedést! Az egyik legproblémásabb és legveszélyesebb hibák előidézője a szervokormánymű orsótengelyén elhelyezkedő vezérlő meghibásodása.

Ennek funkciója a kormány elfordításakor a megfelelõ olaj mennyiség biztosítása a megfelelõ irányban. Mind a kormánymû öntvényház, mind a vezérlõ tengely gyűrűinek kopása okozhatja az alábbi hibákat: szervohatás csak az egyik irányban alakul ki, szervohatás túl könnyû, kormánymozdulat nélküli aláfordulás, kormánykerék nyugalmi állapoban ide-oda mozgása. A kormánymû javítását, illetve cseréjét igényli. Lsd.: árlista, szervokormánymű javítás.
Opel ‘B’ és ‘C’ Corsa, Combo, Meriva típusok esetében a szervorásegítés egy – a kormányoszlopra szerelt – elektromos motor segítségével történik.
Ennek meghibásodásakor a fent ismert hibajelenségek jelentkezhetnek. Javítását az árlistánkban ismertetett díjazás mellett tudjuk vállalni.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a szervókormánymű kormányzásakor kormánykerék beremeg?

Szervokormányművek esetében ha a legkisebb mozdulatnál is beremeg a kormány, előzetes sérülése nem volt az autónak és nincs megtörve a visszatérő hidraulika cső, a problémát egy kopott ékszíj, vagy levegős szervorendszer is okozhatja.

A szervoszivattyú “kagylós” kopása is hasonló tüneteket produkál.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha menet közben kopogó hang van egyenetlen úton vagy macskakövön?

A menet közben jelentkező futómű zajok ritkább esetben jelentik a kormánymű meghibásodását.

Javasoljuk, hogy a futómű tüzetesebb átvizsgálását futómű szakszervizben végeztesse el. Leggyakrabban a hibát a kanyarstabilizátor szélső gömbfejei, vagy a középső szilentjei okozzák.

A hibamegállapításdíjmentes, illetve egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha szervótartályból hiányzik a szervóolaj?

A hiba többnyire a szervorendszer tömítetlenségére utal. Fogasléces kormányművek esetében érdemes rendszeresen ellenőrizni a porvédő gumiharangok sérülésmentességét, mert csak ez védi a kormánymű belsõ részeit a szennyeződésektől! A szakadt porvédő a legfőbb hibaforrása a kormányműveknek.

Amennyiben látható olajszivárgás nem tapasztalható és az olajtartályból sem hiányzik olaj – viszont itt az olaj igen habos, szinte rózsaszínû – a szervoszivattyú a tengely mellett fals levegőt szív.
Az olaj a zárt rendszerbõl valahol elszivárog (szervokormánymű porvédőharangban) és a szervotartályban olyan mértékben csökken az olajszint, hogy a szervoszivattyú már csak levegõt szív a tartályból. A szervohatás nem alakul ki, vagy gyengül. Szervoolaj, vagy automata váltoolaj (Dextron II-III.) utántöltésével a zaj megszűnik és – ha a szervoszivattyú nem károsodott a szárazon futástól – a szervohatás újra kialakul. A tömítetlenséget szervizünkben orvosoljuk, lsd.: árlista, tömítetlenségi javítás.
A szervorendszer utántöltése előtt kérjük érdelődjün, mert bizonyos típusok esetében csak a gyártó által meghatározott olaj típus alkalmazható!

A hibamegállapítás díjmentes. Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a szervótartályban habos az olaj és/vagy a szervórendszer zajos?

1. Gyenge, illetve elégtelen szervohatás látható hibaforrása lehet az elszakadt ékszíj.

2. Megfelelő olajszint esetén az elégtelen, gyenge szervohatás legtöbbször a szervoszivattyú kopásából adódik. Lsd.: árlista, szervoszivattyú javítás.

A hibamegállapítás díjmentes. Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a szervo-, illetve mechanikus kormánymű leállított motornál és / vagy ide-oda mozgatáskor erősen kopog

Figyelem! A kormánymű akadása, szoros működése, megnövekedett holtjátéka fokozottan balesetveszélyes!

Szervós és mechanikus kormányművek esetében egyaránt gyakori hiba – sajnos egyre fiatalabb autókon is – a fogasléc középső részének, orsótengelyének és támasztó perselyének nagymérvű kopása. Betudható ez a Magyarországon gyakori úthibáknak és a kormányműben lévő elégtelen kenőanyag mennyiségnek. A fogasléces kormányművek esetében a porvédő gumiharangok sérülése szintén megrövidíti a csúszó, gördülő alkatrészek élettartamát. Lásd.: árlista, mechanikus és szervokormánymű javítás.

A hibamegállapítás díjmentes. Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a szervó-, illetve mechanikus kormánymű kormányzáskor megszorul, akad?

Figyelem! A kormánymű akadása, szoros működése, megnövekedett holtjátéka fokozottan balesetveszélyes!

Mindenféle képpen kérje futómű szervíz segítségét! Akadás esetén az Ön és többi közlekedő biztonsága érdekében közúton ne használja a gépjárművet a hiba elhárításáig! A futómű, illetve a kormánymű szoros működése általában a gömbfejek, csapágyak kopásából, korrodáltságából adódik.

A hiba megállapítás díjmentes. Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a szervókormánymű járó motornál, ide-oda mozgatáskor kopog?

Csak szervokormányművek esetében fordulhat elő, hogy nem csak leállított motornál, de járó motornál kopog a kormánymű.

Általában hirtelen kormánymozdulatnál észlelhető, hogy hirtelen irányváltáskor “megugrik” a kormány. Ez általában a kormánymű javítását, illetve cseréjét jelenti. Lásd.: árlista, szervokormánymű javítás.

A hiba megállapítás díjmentes. Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a szervókormánymű mozgatáskor túl könnyű?

Figyelem! A túl könnyű kormányzás nagy sebességnél labilissá, balesetveszélyessé teszi a közlekedést!

Az egyik legproblémásabb és legveszélyesebb hibák előidézője a szervokormánymű orsótengelyén elhelyezkedő vezérlő meghibásodása. Mind a kormánymű öntvényház, mind a vezérlő tengely gyűrűinek kopása okozhatja az alábbi hibákat: szervohatás csak az egyik irányban alakul ki, szervohatás túl könnyű, kormánymozdulat nélküli aláfordulás, kormánykerék nyugalmi állapotban ide-oda mozgása. Ez a kormánymű javítását, illetve cseréjét igényli. Lásd.: árlista, szervokormánymű javítás.
A hiba megállapítás díjmentes.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a szervokormánymű egyik irányba mozdításakor szinte magától aláfordul?

Figyelem! A túl könnyű kormányzás nagy sebességnél labilissá, balesetveszélyessé teszi a közlekedést! Az egyik legproblémásabb és legveszélyesebb hibák előidézője a szervokormánymű orsótengelyén elhelyezkedő vezérlő meghibásodása.

Mind a kormánymű öntvényház, mind a vezérlő tengely gyûrûinek kopása okozhatja az alábbi hibákat: szervohatás csak az egyik irányban alakul ki, szervohatás túl könnyű, kormánymozdulat nélküli aláfordulás, kormánykerék nyugalmi állapoban ide-oda mozgása. A kormánymű javítását, illetve cseréjét igényli. Lsd.: árlista, szervokormánymű javítás.

Opel ‘B’ és ‘C’ Corsa, Combo, Meriva típusok esetében a szervorásegítés egy – a kormányoszlopra szerelt – elektromos motor segítségével történik.

Ennek meghibásodásakor a fent ismert hibajelenségek jelentkezhetnek. Javítását az árlistánkban ismertetett díjazás mellett tudjuk vállalni.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha a szervókormánymű középső állásban külső beavatkozástól függetlenül jobbra-balra mozog?

Figyelem! A túl könnyű kormányzás nagy sebességnél labilissá, balesetveszélyessé teszi a közlekedést! Az egyik legproblémásabb és legveszélyesebb hibák előidézője a szervokormánymű orsótengelyén elhelyezkedő vezérlő meghibásodása.

Mind a kormánymû öntvényház, mind a vezérlő tengely gyűrűinek kopása okozhatja az alábbi hibákat: szervohatás csak az egyik irányban alakul ki, szervohatás túl könnyű, kormánymozdulat nélküli aláfordulás, kormánykerék nyugalmi állapotban ide-oda mozgása. A kormánymű javítását, illetve cseréjét igényli. Lásd.: árlista, szervokormánymű javítás.

Egyéb hibajelenségek esetén kérjük érdeklődjön kollégáinktól telefonon.

Mi van ha vidéki vagyok és nem tudok felmenni Budapestre?
Semmi gond! Ön kiszerelteti a kormányművet az Ön által választott autószerelővel és mi futárt küldünk Önhöz. Futárunk elhozza és készen vissza is szállítja a felújított alkatrészt.
Kormánymű javítás

Küldhetjük a futárunkat a hibás alkatrészért?