Kerülje el a kormánymű meghibásodást a porvédő gumiharangok cseréjével!

Az egyik leggyakoribb kormánymű hiba, a kormánymű olajfolyás. Az olajfolyásnak pedig leggyakoribb oka, hogy tönkre mennek a belső magas nyomású tömítések (szimeringek), hogy a a külső kormánymű részén a porvédő gumiharangok elszakadtak. A fogasléc és a belső alkatrészek felületei nem túlságosan ellenállóak a por és a bejutó szennyeződésekkel szemben. Amennyiben repedések, szakadás látható a kormány
porvédő gumiharangon, úgy időben cserélje ki azokat, hogy elkerülje a szennyeződés kormányműbe jutását
és így elkerüljön egy komplett kormánymű felújítást. Most bemutatjuk, hogyan helyezhető fel egy ilyen univerzális porvédő gumiharang a kormányműre.  A műanyag vagy gumi porvédők mind a két végcsatlakozása pontos, így kívül tartja a szennyeződést, de nem lát el tömítés funkciót a szervokormány belső rendszerében. A kormánymű fogasléc kivezetéseinél mindkét oldalon egy-egy magas nyomást elviselő tömítőgyűrű található. Ezeken a tömítéseken nem lehet olajszivárgás. Amennyiben a porvédő csere alkalmával szivárgás látható, úgy cserélje ki a magasnyomású tömítéseket, ellenkező esetben a szivárgás a rendszer teljes tönkremeneteléhez vezet.

  1. Emelje fel autóját és rögzítse biztonságosan. Szerelje le a kerekeket. Jelölje össze a kormányösszekötő rudat, a biztosító anyát és a gömbfejet egy vonalban jó erős jelölőanyaggal, hogy az a szerelés során is a felületen maradjon. Mérje le a biztosító anya belső felületének és a kormányösszekötő rúdon található menetes rész kezdetének távolságát, majd lazítsa le a biztosító anyát.

2. Amennyiben van távolítsa el a rögzítő szeget í külső kormányösszekötő gömbfejről. Nem szeggel biztosított külső gömbfejek rögzítése esetében önzáró betéttel ellátott rögzítő anyát alkalmaznak. Tisztítsa meg a menetet a fentiek szerint, és amennyiben szükséges tartson az elfordulás ellen egy másik kulccsal. Használjon kinyomó szerszámot a gömbfej eltávolításához.

3. Ellenőrizze a porvédők állapotát , majd ezzel egy időben tegye meg a féltengely porvédők ellenőrzését is. Figyelje a felületen található repedéseket, rideggé vált anyagot, kopás nyomot, kidörzsölődést, kenőanyag szivárgást és a porvédő korát. Ön szerint ki fogják bírni a téli időszakot?

4. A cserére szoruló oldalon a régi porvédő eltávolítása előtt gondosan tisztítsa le a kormányösszekötő rúdját, elkerülve ezzel a rendszerbe jutható szennyeződéseket.

5. Lazítsa le a külső kormányösszekötő gömbfejet, majd tekerje le a rúdról úgy, hogy megszámolja a menetkötés miatti körülfordulásokat, ez fog segíti majd Önnek az összeszerelés pontosságában. Ezután távolítsa el a biztosító anyát.

6. Nagyon fontos, hogy gondoskodjon a kormányösszekötő rúd tiszta állapotáról. Oldja a bilincskötést, majd távolítsa el a porvédőt. Vizsgálja meg a kormánymű tömítettségét, és amennyiben szivárgást észlel azt jelezze a tulajdonosnak.

7. Itt az alkalom egy garázspraktikára. Lássa el kenőanyaggal a normál kormányművek esetében a fogasléc csúszó felületét és a belső axiálcsuklót kenőzsírral. Fordítsa holdponttól holtpontig a kormányművet a rendszerbe bejutó megfelelő kenőanyag ellátás érdekében. Helyezze fel a belső rögzítő bilincset majd a porvédő gumit, és ne feszítse meg a rögzítő bilincset! FONTOS!! NE HASZNÁLJON TÚL SOK KENŐANYAGOT!

8. Helyezze fel a biztosító anyát, majd a gömbfejet úgy, hogy visszaszámolja a szétszerelés során feljegyzett körülfordulások számát és figyeli az összejelölt felületet. Rögzítse a gömbfejet a biztosító anya segítségével. Illessze vissza és rögzítse a külső kormányösszekötőt a gyári előírásoknak megfelelően.

9. Ellenőrizze, hogy a porvédő a belső oldalon az alumínium házhoz megfelelően illeszkedik, majd helyezze fel a bilincset és rögzítse azt.

10. Fontos hogy szorítsa ki a levegőt a porvédőből, és illessze a porvédő gyűrűjét a rúdon található kiképzett árokba. Ellenőrizze, hogy a porvédő nem csavarodott majd rögzítse azt a megfelelő szerszám és bilincs segítségével. Szerelje fel a kerekeket és ellenőrizze a kormányzást.