Talán mindenki tudja, de a gyártók biztos hogy nem hívják fel a figyelmet arra, hogy a szervórendszert a nem megfelelő használattal is könnyen tönkre lehet tenni. Kis odafigyeléssel sok pénzt spórolhatunk magunknak.

A szervo rásegítés valójában csak egy kényelmi berendezésnek szánt extra, nem biztonságtechnikai alkatrész. De egy hirtelen megszűnő szervohatás akár életveszélyes is lehet.

Hidraulikus kormányművek esetében járó motornál a szervoszivattyúnak már adnia kell a ráségítést. Viszont kevesen tudják, hogy magasabb fordulaton és végállásig kitekert kormánykerék esetében a szervoszivattyú intenzíven terhelődik, ami könnyen túlmelegedéssel járhat. Ettől  a hidraulika folyadék elveszti a kenőképességét. Ez a durván sértheti a felületeket.

Azt már mondnunk sem kell, hogy komoly sérülést okoz a kormánymű rendszeren a lendületből történő magas útpadkára való parkolás. Ebben az esetben a futómű felől kap egy olyan ütést a kormánymű, mely a vezérlő tengely deformálódását, vagy a fogaslécre rögzített dugattyú leszakadását okozza. Ez már olyan sérülést okoz a kormányművön, ami nem minden esetben javítható. Ilyenkor marad egy új vagy egy felújított kormánymű vásárlása.

 

Kormánymű felújítás, immáron 20 éve.