A nem tökéletes kormányzás rontja az autó irányíthatóságát, így jelentős biztonsági kockázatot rejt, egyes szituációkban. Akár életek múlhatnak rajta. Nem szabad halogatni a javítást. Az autó sofőrje rossz úton haladva egyre gyakrabban hallott kopogó hangokat a futómű felől. Idővel a kopogás egyre rendszeresebb lett, majd a hanghoz egyre többször kellemetlen jelenség is párosult, az autó még egyenes úton is elkezdett „táncolni”, főképp a gépkocsi terhelést váltott.  Továbbá megnőtt a kormány holtjátéka is és a kormánykereket minden úthiba érezhetően megrázta. Konkrétan egy Toyota Corolla Versol van szó. Ebből is az első generáció. (Az Corolla 7 személyes változata.) A jó tulajdonos ilyenkor mit csinál? Természetesen elviszi márkaszervizbe az autót, ahova amúgy is rendszeresen hordja.  Mit gondolsz, mit mondtak neki? Természetesen az hogy semmi gond, a probléma a hiba gyorsan megoldható a kormánymű cseréjével. Namármost az új kormánymű ára 200 000 Ft és 300 000 Ft között van. Szerencsére emberünk utána olvasott az interneten és azt találta hogy érdemes megnézetni az autót máshol is mert lehet csak egy kátyúütés miatti elállítódott a kormánymű, illetve esetleg egy gömbfej a hiba okozója.  De szerencsére ötletes felújítók hamar találtak megoldást a drága csere költségének töredékéért. Ugyanis a kopogást, lötyögést az okozza, hogy a kormányművet a karosszériához rögzítő csavarok rugalmas ágyazását biztosító gumiszilentek kiverődnek. Így minden, a kormányzással kapcsolatos oda-vissza erőhatás mozdít egyet a kormányművön, ami okozza hogy a kormánymű kopog, illetve nagy holtjátékot ad.

 

Nekiálltak kiszerelni a kormánymű kopogásának megszüntetéséhez, aminek első lépése a kiszerelés. A kormánymű a tűzfal aljához van erősítve a keresztben álló motor mögött. A kormányösszekötők azaz az axiálok lekötése után, hogy legyen hely, a motortartó bölcsőt is lejjebb kellett engedni, ehhez oldani kellett a bölcső rögzítését is. Le kellett engedni a szervórendszer olaját is a kiemelés előtt. A kormányművet kiszerelve kiderült, hogy a gyenge szilentek deformációja okozta a kormánymű kopogását. Így elvitték a kormánygépet a a kormánymű felújítóhoz.  Az idő alatt, míg a kormányművet épp felújították, a kocsi alatt találtak még egyéb javítani valót is.

A terhelésváltásokkor a tulajdonos által jelzett kormánymű kopogásban más is szerepet játszott.  Az egyik motortartó bak lényegében átszakadt. Így ezt is leszerelték, és teljesen újra cserélték. Az egyenesfutás bizonytalanságáért pedig felelőssé tehetők voltak a belső lengőkarszilentek is, így azok is ki lettek cserélve. A kormánymű felújítás és az alkatrészek kicserélését követően a kocsival futóműállításra ment, hiszen több futóműelemet is megbontottak, valamint cseréltek is. A fent említett összes munka és alkatrész kevesebbe került mint százezer forint, ellentétben azzal hogy a márkaszervizben csak az új kormánymű került volt közel 300 000 Ft-ba, amire még rájöttek volna az egyéb javítások. Nem azt akarjuk mondani hogy a márkaszerviz nem jó, mert ez nem igaz. Sok javítást, mint például a kötelező szervizeket is érdemes ott megcsinálni. De ha az ember megfelő körültekintéssel körbejár mielőtt az első döntést elfogadja, sok esetben százezer forintokat spórolhat úgy, hogy ugyanoly minőségű szolgáltatást kap. Jelene esetben a kormánymű kopogásának javítását emberünk közel egyharmad áron meg tudta oldani. A kormánymű kopogásról itt tudhat meg többet.